Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90



  • Nový občanský zákoník – lhůty a doby

    Nový občanský zákoník – lhůty a doby

    • 18. 09. 2013

    Abychom mohli řádně plnit své povinnosti či uplatňovat práva, je důležité znát pravidla, jak se počítají lhůty a doby. V soukromém právu se rozlišují dva druhy lhůt – hmotněprávní a procesní. Počítání obou druhů lhůt se přitom řídí rozdílnými pravidly.

  • Nový občanský zákoník – forma právních jednání

    Nový občanský zákoník – forma právních jednání

    • 05. 08. 2013

    Pro která právní jednání již nový občanský zákoník nevyžaduje písemnou podobu? NOZ vychází ze zásady, že každý má právo si zvolit pro vznik smlouvy libovolnou formu, pokud není její volba omezena ujednáním či zákonem.

  • Nový občanský zákoník – přechodná ustanovení

    • 12. 07. 2013

    Odkdy budeme nový občanský zákoník aplikovat? K zodpovězení této otázky slouží tzv. přechodná ustanovení zákona. V tomto díle seriálu k novému občanskému zákoníku se budeme zabývat těmi nejdůležitějšími přechodnými ustanoveními.

  • Jazyk nového občanského zákoníku

    Jazyk nového občanského zákoníku

    • 12. 06. 2013

    V první části seriálu o novém občanském zákoníku, který začne platit nejspíš už od roku 2014, se zaměříme na dosud užívanou terminologii, která dozná podstatných změn. Podívejte se s námi na základní terminologické změny.

  • Nový občanský zákoník aneb co nás vlastně čeká?

    Nový občanský zákoník aneb co nás vlastně čeká?

    • 07. 05. 2013

    Nový občanský zákoník nahradí nejen stávající občanský zákoník, ale také zákon o rodině a částečně i obchodní zákoník. Podívejte se na souhrn změn, které zasáhnou do života většiny lidí nejspíš už od roku 2014.

Rychlé zprávy

  • Změna definice nízkoemisního vozidla od roku 2026

    |

    Od 1. ledna 2026 se mění vymezení nízkoemisních vozidel, které je klíčové pro zdanění nepeněžního příjmu při využívání služebního auta k soukromým účelům. Nově zákon o podpoře nízkoemisních vozidel uzná za nízkoemisní pouze bezemisní vozidla bez produkce CO₂, tedy elektromobily a vozy na vodík, přičemž plug-in hybridy budou z této kategorie vyloučeny. Současně však zákon o daních z příjmů zavádí vlastní definici nízkoemisního vozidla s původním limitem emisí do 50 g CO₂/km, díky čemuž si plug-in hybridy a vozy s prodlouženým dojezdem zachovají daňové zvýhodnění.

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty