Trendy v e-commerce: Co musí každý obchodník vědět pro úspěch v online prostředí?


Mgr. Zuzana Dubová
27. 3. 2024
Vytisknout článek Odeslat článek mailem Diskuse k článku

Pod e-commerce můžeme zahrnout vše, co vede k internetovému prodeji nebo navýšení jeho efektivity.

Foto: Depositphotos

 

Odvětví e-commerce je velice dynamické a s každým rokem přichází nové změny, které mohou tomuto způsobu podnikání pomoci. Co tedy potřebujete jako obchodník znát, abyste zůstali konkurenceschopní a šli ruku v ruce s nejnovějšími trendy?


 

Co je to e-commerce?

E-commerce jakožto elektronické obchodování označuje všechny obchodní transakce, které se uskutečňují prostřednictvím online prostředí. Jde především o e-shopy, affiliate marketing nebo třeba online reklamu, SEO apod. Pod e-commerce můžeme zahrnout vše, co vede k internetovému prodeji nebo navýšení jeho efektivity.

12 žhavých trendů v e-commerce

Trendy, které letos ovládají svět e-commerce, a které můžete zohlednit ve své strategii, jsou:

1. Hlasové vyhledávání a hlasoví asistenti

Hlasoví asistenti ovládají pomalu celý život člověka. Najdeme je na telefonu nebo domácích spotřebičích. Hlasové vyhledávání je stále oblíbenější, což dost silně ovlivňuje i výsledky vyhledávání a nákupů. To vede prodejce k optimalizaci vyhledávání pro budoucí prodeje. Zajistěte, aby byl váš web optimalizován pro hlasové vyhledávání.

2. AI

To, že se umělá inteligence objevuje i v trendech pro e-commerce sektor asi nikoho nepřekvapuje. AI totiž dokáže dobře předpovědět zvyky nakupujících na základě historie prohlížení a uskutečněných nákupů. Některé ERP a CRM systémy mají funkci strojového učení a ty pak pomáhají přizpůsobit web pro jednotlivé zákazníky zcela individuálně.

3. Chytré nástroje pro mobilní zařízení

Všimli jste si, že když stojíte v kamenné prodejně a na to stejné zboží se ve svém mobilu díváte na
e-shopu, ušetříte? Využijte ve svém podnikání vlastní mobilní aplikaci, kde si mohou zákazníci z vašeho sortimentu nakoupit vše, co potřebují. Optimalizujte tedy váš e-shop i pro mobilní zařízení a získejte tak další nové zákazníky spolu s udržením těch stávajících.

4. Chatboti

Chatboti komunikují se zákazníky, kteří se dostanou na váš web a potřebují poradit. Jsou to tedy, podobně jako prodavači v kamenném obchodě, pomocníci pro vaše zákazníky a poradí jim s tím nejnutnějším, co zrovna potřebují.

5. Předplatné

Zvažte ve svém e-commerce byznysu možnosti předplatného. Zákazník, který u vás nakoupí formou předplatného, se bude neustále vracet. Zamyslete se nad tím, které z vašich produktů nebo služeb můžete zajímavě přeměnit na formu předplatného. Zpracujte důmyslnou strategii, proč by si měli zákazníci zboží a služby od vás předplácet. Co získají navíc? Tím, že jim poskytnete nějakou výhodu, vám sami zákazníci poskytnou dlouhodobý závazek, důvěru a jistotu prodeje, a tím i zisku.

6. Rozšířená realita

Rozšířená realita, ve zkratce AR, je naprostý game changer v oblasti e-commerce. Díky této technologii můžete zákazníkům skutečně ukázat své zboží v prostředí, ve kterém jej přímo mohou využít. Tato funkce zvýší dosahy vašeho prodeje a pomáhá zákazníků v rozhodování při nákupu.

Například v e-shopu s oblečením pomáhá rozšířená realita vidět daný kousek na těle, v daném prostředí i počasí. Zákazník tak získá lepší představu o celém módním kousku.

7. Udržitelnost

V dnešní době se zákazníci čím dál více ohlížejí na udržitelnost kupovaných výrobků. Zjistěte, jaké dopady má vaše podnikání na životní prostředí a jak můžete přispět k větší udržitelnosti. Snažte se být šetrní k životnímu prostředí a využívejte biologicky rozložitelné obaly nebo materiály, které se dají recyklovat.

8. Rozličné možnosti plateb

Pokud jste doposud využívali platbu na dobírku nebo platebními kartami, zamyslete se i nad dalšími možnostmi, jak mohou vaši zákazníci za nákupy platit. Stále oblíbenější jsou různé mobilní peněženky, jako například Google Pay nebo PayPal. Mezi další platební metody můžeme zařadit také bankovní převod nebo platbu kryptoměnami.

9. Video reklama

Video je dobrý způsob, jak na zákazníky zapůsobit a zaujmout je. Vytvářejte pro svůj web videa, kterými můžete chytit zákazníka za srdce, informovat o vámi nabízených produktech nebo službách a také pomocí videa zaujmout. Využijte video jako návod pro lepší pochopení a využití vašich služeb nebo výrobků. Pomozte videem zákazníkovi vyřešit jeho problém, aby viděl, že s vaším produktem mu to půjde snáz.

10. Personalizace

Poskytnutí individualizovaného prostředí je pro zákazníky velmi důležité. Díky funkcím pro chytré webové stránky a technologiím v online sledování můžete takové prostředí svým klientům poskytnout. Personalizace usnadní zákazníkovi rozhodnutí při nákupu a zvyšuje pravděpodobnost, že vůbec něco koupí.

11. Automatizace

Díky marketingové automatizaci můžete automatizovat ve svém e-commerce různé marketingové úkoly, reklamy nebo e-maily. Díky automatizaci shromáždíte údaje o zákaznících, ty následně analyzujete a můžete tak automaticky vytvořit personalizované zprávy pro každý krok, který klient na vašem webu podnikne. Zákazníci tak mají menší tendenci opustit web a jsou do nákupu více vtaženi. Zákazníkům tak můžete automaticky posílat e-maily o tom, co na ně čeká v košíku nebo jim připomenout dopravu zdarma.

12. Zákaznický servis a podpora

Nezapomínejte ani na kvalitní zákaznický servis. Nejen to, že si mohou vaši zákazníci povídat s chatbotem. Dovolte jim kontaktovat váš zákaznický servis formou emailu, telefonu nebo přes sociální sítě. Myslete na prodlevy v odpovědích na dotazy a snažte se tyto prodlevy co nejvíce eliminovat.

Závěrem

Nepřestávejte sledovat nejnovější trendy v oblasti e-commerce a udržte tak krok s dobou. Myslete na to, že očekávání zákazníků budou stále vyšší a nepřestanou se rozvíjet. Pokud se na některé z inovací a praktických nástrojů zaměříte, můžete tak poskytnout zákazníkům lepší zážitek z nákupu i komunikace. Díky udržení tempa se stanete na poli e-commerce konkurenceschopní a zákazníci se k vám budou stále rádi vracet.


Článek byl připravený ve spolupráci se společností Orange Academy s.r.o.
Vytisknout článek Odeslat článek mailem

Diskuse k článku

Zatím žádný komentář.

Přidat nový příspěvek do diskuse

Přihlásit k odběru

img_cancelvykricnik



 
 
Security code 
 

Rychlé zprávy

Flexibilní novela zákoníku práce

16. 4. 2024 | Ministerstvo práce a sociálních věcí představilo novelu zákoníku práce s cílem zvýšit flexibilitu pracovních vztahů a posílit konkurenceschopnost zaměstnavatelů. Změny zahrnují podporu rodičů malých dětí, nová pravidla pro výpovědi a možnosti organizace pracovní doby. Další inovace zahrnují zkrácení výpovědní doby a možnost zaměstnancům vykonávat práci v jiné měně. Novela reaguje na potřeby trhu práce a podněty z jednání s odborníky a zástupci zaměstnavatelů a zaměstnanců.


Dřívější zprávy

Užitečné informace



Firmy v Pohodě
 
Ekomaziva s.r.o.
maziva pro lisování, maskování pro povrchovky
www.ekomaziva.cz

VTR s.r.o.
Velkoobchod s doplňky nejen pro boty. Široký výběr tkaniček a stélek.
www.vseproboty.cz

Kurzovní lístek

25,23 Kč
-0,005 Kč
23,71 Kč
0,001 Kč

Více
Zdroj: ČNB, 17.04.2024

Ze života daňového poradce


Přihlášení k odběru newsletteru

Doporučujeme