Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90

Elektronické podání půjde v roce 2015 i e-tiskopisem

Finanční správa umožní po přechodné období roku 2015 činit povinné elektronické podání dle § 72 odst. 4 daňového řádu i postupem podle § 71 odst. 3 daňového řádu – tzv. e-tiskopisem.

Od 1. ledna 2015 platí nové ustanovení § 72 odst. 4 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád, které upravuje povinné elektronické podávání tak, že má-li daňový subjekt nebo jeho zástupce zpřístupněnou datovou schránku nebo má zákonem uloženou povinnost mít účetní závěrku ověřenou auditorem, je povinen podání:

  • přihlášky k registraci,
  • oznámení o změně registračních údajů,
  • řádného daňového přiznání a dodatečného daňového přiznání,
  • hlášení a vyúčtování

 
učinit pouze datovou zprávou ve formátu a struktuře zveřejněné správcem daně, odeslanou způsobem uvedeným v § 71 odst. 1 daňového řádu, tedy buď:

  • podepsanou uznávaným elektronickým podpisem, nebo
  • odeslanou prostřednictvím datové schránky, nebo
  • s ověřenou identitou podatele způsobem, kterým se lze přihlásit do jeho datové schránky.

 
S ohledem na to, že se jedná o nový přístup, bude Finanční správa po přechodné období roku 2015 (tj. pro podání učiněná v období od 1. 1. 2015 do 31. 12. 2015) akceptovat pro splnění povinnosti činit podání elektronicky (podle § 72 odst. 4 daňového řádu) i podání učiněná postupem podle § 71 odst. 3 daňového řádu, tzv. e-tiskopisem. Jedná se o podání přes Daňový portál.
 
To vše za předpokladu, že podání učiněné postupem podle § 71 odst. 3 daňového řádu má podobu datové zprávy ve formátu a struktuře zveřejněné správcem daně a tato datová zpráva je v zákonné lhůtě (do 5 dnů) potvrzena některým ze způsobů uvedených v § 71 odst. 1 daňového řádu (tj. např. písemně – podepsaným e-tiskopisem, nebo ústně do protokolu).

Související článek:
Povinná elektronická podání v příkladech

Zanechte komentář

Diskuse neslouží jako právní, daňová či účetní poradna. Je vyhrazena pro vzájemnou komunikaci čtenářů.

Pro přidání komentáře se přihlaste.

Rychlé zprávy

  • Jednotné hlášení zaměstnavatelů schváleno

    |

    Vláda schválila návrh zákona o Jednotném měsíčním hlášení zaměstnavatele (JMHZ), který od ledna 2026 výrazně sníží administrativní zátěž firem. Zaměstnavatelé budou místo až 25 různých formulářů podávat jediné elektronické hlášení měsíčně, které ministerstvo práce následně sdílí s dalšími institucemi. Nový systém zefektivní digitalizaci státní správy, odstraní duplicitní vykazování a přinese výhody i zaměstnancům, například v podobě předvyplněného daňového přiznání. Projekt je prvním krokem k vytvoření Jednotného inkasního místa.

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty

4 tisíce sledujících