Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90

Elektronické podání půjde v roce 2015 i e-tiskopisem

Finanční správa umožní po přechodné období roku 2015 činit povinné elektronické podání dle § 72 odst. 4 daňového řádu i postupem podle § 71 odst. 3 daňového řádu – tzv. e-tiskopisem.

Od 1. ledna 2015 platí nové ustanovení § 72 odst. 4 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád, které upravuje povinné elektronické podávání tak, že má-li daňový subjekt nebo jeho zástupce zpřístupněnou datovou schránku nebo má zákonem uloženou povinnost mít účetní závěrku ověřenou auditorem, je povinen podání:

  • přihlášky k registraci,
  • oznámení o změně registračních údajů,
  • řádného daňového přiznání a dodatečného daňového přiznání,
  • hlášení a vyúčtování

 
učinit pouze datovou zprávou ve formátu a struktuře zveřejněné správcem daně, odeslanou způsobem uvedeným v § 71 odst. 1 daňového řádu, tedy buď:

  • podepsanou uznávaným elektronickým podpisem, nebo
  • odeslanou prostřednictvím datové schránky, nebo
  • s ověřenou identitou podatele způsobem, kterým se lze přihlásit do jeho datové schránky.

 
S ohledem na to, že se jedná o nový přístup, bude Finanční správa po přechodné období roku 2015 (tj. pro podání učiněná v období od 1. 1. 2015 do 31. 12. 2015) akceptovat pro splnění povinnosti činit podání elektronicky (podle § 72 odst. 4 daňového řádu) i podání učiněná postupem podle § 71 odst. 3 daňového řádu, tzv. e-tiskopisem. Jedná se o podání přes Daňový portál.
 
To vše za předpokladu, že podání učiněné postupem podle § 71 odst. 3 daňového řádu má podobu datové zprávy ve formátu a struktuře zveřejněné správcem daně a tato datová zpráva je v zákonné lhůtě (do 5 dnů) potvrzena některým ze způsobů uvedených v § 71 odst. 1 daňového řádu (tj. např. písemně – podepsaným e-tiskopisem, nebo ústně do protokolu).

Související článek:
Povinná elektronická podání v příkladech

Zanechte komentář

Diskuse neslouží jako právní, daňová či účetní poradna. Je vyhrazena pro vzájemnou komunikaci čtenářů.

Pro přidání komentáře se přihlaste.

Rychlé zprávy

  • Zrušení pracovnělékařských prohlídek pro DPP/DPČ

    |

    Od 30. září 2025 se zrušila povinnost vstupních pracovnělékařských prohlídek pro zaměstnance pracující na dohodu o provedení práce (DPP) nebo dohodu o pracovní činnosti (DPČ), pokud jejich práce spadá do druhé nerizikové kategorie podle zákona o ochraně veřejného zdraví. Povinnost lékařských prohlídek zůstává pouze u prací ve druhé rizikové kategorii a vyšších. U pracovních poměrů se nic nemění – vstupní prohlídky jsou povinné od druhé rizikové kategorie výše. Zaměstnavatel nebo zaměstnanec však mohou prohlídku vyžádat kdykoli. Zvláštní režim nadále platí pro mladistvé zaměstnance, kteří musí absolvovat vstupní lékařskou prohlídku bez ohledu na typ smlouvy. U lehkých prací první kategorie ji může provést i pediatr.

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty