První listopadový den byl spuštěn
pilotní provoz evidence tržeb, díky kterému si podnikatelé mohou vyzkoušet, zda je jejich provozovna připravena na bezproblémový náběh evidence tržeb. Ta se v první fázi
od 1. prosince 2016 bude týkat přibližně
40 000 subjektů působících v sektoru stravovacích služeb a hotelnictví.
Pilotní provoz poslouží k otestování jejich pokladních zařízení, rychlosti komunikace se servery Finanční správy a souladu elektronické evidence tržeb s jejich prodejními a účetními procesy. Finanční správě zároveň umožní vyladění všech parametrů systému v prostředí reálného provozu, čímž se
minimalizuje riziko technických problémů v okamžiku ostrého náběhu.
Hned první den se přihlásilo k testování 254 podnikatelů.
Podnikatelé si
v průběhu celého měsíce listopadu mohou ověřit, zda mají dostatečně stabilní internetové připojení, zda jejich pokladní zařízení bez problémů komunikuje se serverem Finanční správy, zda je systém EET kompatibilní s jejich dalšími procesy či zda se
zaměstnanci s novým systémem naučili pracovat.
„V pilotním provozu odesílané tržby nepodléhají kontrole ze strany Finanční správy. Údaje o tržbách zasílané v ostrém módu se však ukládají v databázi Finanční správy a jsou podnikatelům k dispozici ve webové aplikaci EET,“ uvedla náměstkyně ministra financí Alena Schillerová. V případě
zasílání údajů o tržbách v ověřovacím módu se v databázi Finanční správy
neukládají a slouží zejména dodavatelům při nastavení funkčního zařízení.
Pro zapojení do pilotního provozu je nutný certifikát
Zátěžové testy před spuštěním pilotního provozu ukázaly, že průměrná doba odezvy je hluboko pod jednou vteřinou, čímž odpadají obavy o riziko tvorby jakýchkoliv front v důsledku EET.
„V průběhu pilotního provozu může ze strany Finanční správy docházet ke sledování a ladění funkčních a výkonnostních parametrů systému EET v reálném provozu, které však nebude mít dopad na funkcionalitu datového rozhraní pro příjem datových zpráv evidovaných tržeb ani na konfiguraci pokladních zařízení,“ ujistil generální ředitel Finanční správy Martin Janeček.
Pro zapojení do pilotního provozu je nutný
certifikát, o který mohou podnikatelé žádat již od 1. 9. 2016 ve webové aplikaci EET na Daňovém portálu (více viz v článku
Od září mohou podnikatelé žádat o autentizační údaje).
Pilotní provoz pro podnikatele probíhá na produkčním prostředí, které bude
od 1. 12. 2016 nadále sloužit i pro rutinní provoz. Přístupové URL rozhraní pro příjem datových zpráv evidovaných tržeb je k nalezení na oficiálním webu EET v
Oznámení k produkčnímu prostředí v sekci IT/Vývojář.
Pilotní provoz probíhá
v plném rozsahu funkcionality EET s výjimkou možnosti
nahlášení nevydané účtenky na Daňovém portálu, která bude
zpřístupněna až 1. 12. 2016, kdy vzniká povinnost evidovat, a otevírá se tak i možnost zákazníkům případně nahlásit nevydanou účtenku.
Vyzkoušejte si EET „nanečisto“ ve svém
programu POHODA. Funkčnost evidování tržeb si můžete
předem otestovat ve verzi Říjen 2016, rel. 11402 (stačí si
nainstalovat nejnovější aktualizace).
Související článek:
Od září mohou podnikatelé žádat o autentizační údaje