Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90



  • Vyřazení neprodejných zásob

    • 16. 11. 2012

    Co dělat se zásobami, které jsou obvykle kvůli prošlé době použitelnosti, z důvodu morálního zastarání nebo kvůli příliš vysokému množství, jež neodpovídá skutečné poptávce, neprodejné za běžnou prodejní cenu?

  • Malá škola základů účetnictví pro Společenství vlastníků jednotek – I. část

    • 12. 11. 2012

    Vlastníte byt v některém z bytových nebo panelových domů? Pak jste jistě členy Společenství vlastníků jednotek (SVJ). Pravděpodobně vaše SVJ spravuje některá firma nebo samostatná účetní zabývající se správou domu a vedením účetnictví. Bohužel tohle je ta poslední informace, která většinu jednotlivých vlastníků zajímá.

  • Účtování firemních benefitů

    • 07. 11. 2012

    Zaměstnavatelé mohou přispívat svým zaměstnancům takzvanými benefity ke mzdě. V tomto článku si upřesníme, o které jde, jejich specifikaci a účtování. Avšak ne všechny benefity od zaměstnavatele jsou jeho daňovými výdaji.

  • Daňové a účetní souvislosti škod, mank a likvidací zásob

    • 31. 10. 2012

    Úbytky zásob, které nejsou výsledkem prodeje, mohou mít výrazný dopad na účetnictví a daňové povinnosti jednotlivých účetních jednotek. Pojďme se tedy podrobněji podívat na tuto problematiku.

  • Nájemní vztahy v účetnictví a dani z příjmů v podmínkách roku 2012

    • 09. 10. 2012

    S trochou nadsázky lze říci, že nájemní vztahy jsou společným tématem podnikatelských subjektů. Neboť kdo není pronajímatelem, je velmi pravděpodobně nájemcem pronajatého stroje, automobilu, budovy či alespoň její části.

  • Změny inventarizace od září 2012

    • 05. 10. 2012

    Zákon o účetnictví (563/1991 Sb.) byl za více než dvacet let své existence již mnohokrát novelizován. Od 1. září 2012 dochází opět k několika změnám, novelou č. 239/2012 Sb. Jedním z důvodů pro vznik této novely byla snaha zpřesnit některá ustanovení zákona o účetnictví.

Rychlé zprávy

  • Důležité termíny pro JMHZ

    |

    • Jediný dokument nahradí až 25 různých hlášení různým úřadům. Posílá se vždy do 20. dne následujícího měsíce. • V pilotním provozu je již od 1. 7. 2025, trvat bude do 31. 3. 2026. • Většina povinností pro zaměstnavatele (např. registrace zaměstnance a zasílání měsíčních hlášení) začne 1. 4. 2026. První hlášení tedy odešlete nejpozději 20. května 2026. • V měsících leden až březen 2026 neposíláte jako zaměstnavatel výkazy pojistného, pojistné však hradíte v zákonné lhůtě jako dosud. Za tyto měsíce budete měsíční hlášení posílat dodatečně, a to v období duben až červen 2026. • Od 1. 4. do 30. 6. 2026 bude stále platit 8denní lhůta pro přihlášení českého zaměstnance (lhůta běží ode dne nástupu do zaměstnání). • Od 1. 7. 2026 vznikne povinnost alespoň částečné evidence zaměstnance před okamžikem nástupu do zaměstnání. Zbylé údaje doplníte do 8 dnů od nástupu zaměstnance do zaměstnání.

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty