Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90



  • Povinný audit účetní závěrky

    • 19. 12. 2012

    Řadě účetních jednotek vzniká buď poprvé za rok 2012, nebo již opakovaně povinnost ověření účetní závěrky auditorem. Přibližme si, o jakou povinnost se jedná a na co se mají účetní jednotky připravit.

  • Malá škola základů účetnictví pro Společenství vlastníků jednotek – III. část

    • 13. 12. 2012

    Předpisu záloh a běžnému účtování během roku jsme se věnovali v minulém díle. V poslední části miniseriálu nahlédneme pod pokličku toho nejtěžšího, co v účetnictví Společenství vlastníků jednotek (SVJ) najdeme, a tím je zúčtování a úkony na koci roku.

  • Tuzemská fakturace v eurech

    • 05. 12. 2012

    Přestože v České republice zatím není jednotná měna zavedena, již dnes mnohé firmy fakturují v eurech. Mnohé smlouvy a kontrakty jsou uzavírány v eurech, i když se jedná o smlouvy mezi dvěma tuzemskými stranami. Čtěte, jak správně v eurech fakturovat.

  • Kontrolní vazby v účetnictví – majetek (příprava na účetní závěrku)

    • 04. 12. 2012

    Při kontrole správnosti zaúčtování transakcí týkajících se dlouhodobého majetku se musíme zaměřit zejména na tyto oblasti: pořízení majetku, odepisování majetku a opravné položky, technické zhodnocení majetku a vyřazení majetku.

  • Malá škola základů účetnictví pro Společenství vlastníků jednotek – II. část

    • 30. 11. 2012

    Malá škola účetnictví pro Společenství vlastníků jednotek (SVJ) pokračuje. Tentokrát se v článku zaměříme na praktické příklady samotného účtování. SVJ používá účtový rozvrh pro neziskové organizace, který je odlišný od účtového rozvrhu pro podnikatele.

  • Vystavování faktur v tuzemsku

    • 19. 11. 2012

    Každý podnikatel bez ohledu na velikost, právní formu či obor podnikání potřebuje vystavovat faktury. Přečtěte si, jaké náležitosti musí účetní a daňové doklady mít a v čem lidé při vystavování dokladů nejčastěji chybují.

Rychlé zprávy

  • Důležité termíny pro JMHZ

    |

    • Jediný dokument nahradí až 25 různých hlášení různým úřadům. Posílá se vždy do 20. dne následujícího měsíce. • V pilotním provozu je již od 1. 7. 2025, trvat bude do 31. 3. 2026. • Většina povinností pro zaměstnavatele (např. registrace zaměstnance a zasílání měsíčních hlášení) začne 1. 4. 2026. První hlášení tedy odešlete nejpozději 20. května 2026. • V měsících leden až březen 2026 neposíláte jako zaměstnavatel výkazy pojistného, pojistné však hradíte v zákonné lhůtě jako dosud. Za tyto měsíce budete měsíční hlášení posílat dodatečně, a to v období duben až červen 2026. • Od 1. 4. do 30. 6. 2026 bude stále platit 8denní lhůta pro přihlášení českého zaměstnance (lhůta běží ode dne nástupu do zaměstnání). • Od 1. 7. 2026 vznikne povinnost alespoň částečné evidence zaměstnance před okamžikem nástupu do zaměstnání. Zbylé údaje doplníte do 8 dnů od nástupu zaměstnance do zaměstnání.

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty