Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90



  • Směnka a její účtování

    • 11. 03. 2013

    Směnečný a šekový zákon rozlišuje mezi směnkami podle jejich způsobu vystavení, a to na vlastní a cizí. V praxi se lze také setkat s tříděním směnek dle jejich funkce – na směnky platební a zajišťovací. Jak takovou směnku správně zaúčtovat?

  • Dohadné položky a jejich účtování

    • 01. 03. 2013

    Někdy je potřeba zaúčtovat případy, které věcně a časově souvisí s uzavíraným rokem, ale účetní zatím nemají k dispozici podklady, které umožní danou operaci uzavřít. Zajistit časovou a věcnou souvislost nám pomůžou dohadné položky.

  • Opravy chyb v účtování nákladů a výnosů minulých účetních období

    • 08. 02. 2013

    Co se změnilo v opravách účetních chyb minulých let od 1. ledna 2013? Podívejte se, jak se tyto chyby opravovaly před rokem 2013 a jak při jejich opravě postupovat od roku 2013.

  • Skartace firemních dokumentů

    Skartace firemních dokumentů

    • 25. 01. 2013

    Každá účetní jednotka pracuje s řadou dokumentů, které musí ze zákona uchovávat po stanovenou dobu. Po uplynutí archivační povinnosti je vhodné písemnosti zlikvidovat. A jelikož se jedná o citlivá firemní data, nejvhodnějším způsobem je skartace.

  • Účtování dlouhodobého majetku – odpisování a vyřazení (2. část)

    • 21. 01. 2013

    Jakými způsoby lze odpisovat dlouhodobý majetek? Jak jej můžeme vyřadit? A jak jednotlivé účetní operace správně zaúčtovat? To vám prozradí druhý díl věnovaný dlouhodobému majetku.

  • Zjištění hospodářského výsledku – účetní závěrka

    Zjištění hospodářského výsledku – účetní závěrka

    • 21. 12. 2012

    Účetní závěrka a její správné sestavení je jednou ze zásad účetnictví. Bez jejího správného sestavení není účetnictví úplné. Informace musí být správné, úplné a přesné, proto věnujte sestavení účetní závěrky náležitou pozornost.

Rychlé zprávy

  • Nová struktura jednotného měsíčního hlášení je zveřejněna

    |

    Nařízení vlády č. 417/2025 Sb., účinné od 1. ledna 2026, stanovuje detailní podobu jednotného měsíčního hlášení zaměstnavatelů (JMHZ). Jde o nový elektronický systém, který nahradí dosavadní množství měsíčních výkazů jedním souhrnným hlášením. JMHZ bude rozděleno do tří částí – souhrnné, pojistné a individualizované, přičemž zdravotní pojištění zatím zůstává mimo systém. Cílem je zásadně snížit administrativní zátěž a zefektivnit sdílení dat mezi zaměstnavateli a úřady. Namísto až 25 různých formulářů budou firmy odevzdávat jediný dokument, ve kterém uvedou celkové firemní údaje, informace pro sociální pojištění i data o jednotlivých zaměstnancích. Proces se tím výrazně zpřehlední a zjednoduší.

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty