Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90



  • Pořízení auta do podnikání

    Pořízení auta do podnikání

    • 24. 04. 2013

    Automobil pro podnikatelské účely si pořídíte nejčastěji na fakturu, operativní leasing nebo na úvěr. Dříve byl oblíbený také finanční leasing, dnes už se ale u aut objevuje jen zřídka. Jak pořízení auta v jednotlivých případech správně zaúčtovat?

  • Účtování cenných papírů

    Účtování cenných papírů

    • 10. 04. 2013

    Jednou z možností, jak investovat volné finanční prostředky, je investice do cenných papírů – to znamená do nákupu například akcií či dluhopisů. Jak cenné papíry správně zaúčtovat, vám poradí tento článek.

  • Kurzové rozdíly při účetní závěrce

    Kurzové rozdíly při účetní závěrce

    • 29. 03. 2013

    Dnes se již téměř každá účetní jednotka setkává s transakcemi, které jsou vyjádřené v cizí měně. Zákon o účetnictví však ukládá povinnost vést účetnictví v jednotkách české měny, proto v účetnictví vznikají kurzové rozdíly.

  • Změna účetního období

    • 22. 03. 2013

    Změnu účetního období může účetní jednotka v běžném účetním období provést pouze jednou a minimálně jedno účetní období musí prožít jako změněné. Co dělat, když se účetní jednotka rozhodne pro přechod?

  • Opravné položky účetně i daňově

    Opravné položky účetně i daňově

    • 18. 03. 2013

    Opravné položky se používají pro zachycení přechodného snížení hodnoty majetku na rozvahových účtech. Mohou postihnout veškeré složky majetku – jak dlouhodobého hmotného či nehmotného, tak oběžného ve formě zásob či pohledávek.

  • Inventarizace v programu POHODA

    Inventarizace v programu POHODA

    • 15. 03. 2013

    Účetní závěrce předchází provedení inventarizace. Smyslem inventarizace je ověřit, zda účetní stav, tedy to, co máme zaúčtováno na jednotlivých rozvahových účtech, odpovídá skutečnosti. Jak provádět inventarizaci v POHODĚ?

Rychlé zprávy

  • Nová struktura jednotného měsíčního hlášení je zveřejněna

    |

    Nařízení vlády č. 417/2025 Sb., účinné od 1. ledna 2026, stanovuje detailní podobu jednotného měsíčního hlášení zaměstnavatelů (JMHZ). Jde o nový elektronický systém, který nahradí dosavadní množství měsíčních výkazů jedním souhrnným hlášením. JMHZ bude rozděleno do tří částí – souhrnné, pojistné a individualizované, přičemž zdravotní pojištění zatím zůstává mimo systém. Cílem je zásadně snížit administrativní zátěž a zefektivnit sdílení dat mezi zaměstnavateli a úřady. Namísto až 25 různých formulářů budou firmy odevzdávat jediný dokument, ve kterém uvedou celkové firemní údaje, informace pro sociální pojištění i data o jednotlivých zaměstnancích. Proces se tím výrazně zpřehlední a zjednoduší.

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty