Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90



  • Opravné položky k pohledávkám

    Opravné položky k pohledávkám

    • 23. 09. 2013

    Téměř každá účetní jednotka se dostane do situace, kdy eviduje nezaplacené pohledávky po splatnosti a musí se snažit je vymoci. Kromě toho se s těmito pohledávkami musí poprat i z hlediska účetního a daňového.

  • Závazky z pohledu účetnictví

    Závazky z pohledu účetnictví

    • 16. 09. 2013

    Závazky jsou významnou součástí pasiv podniku a je nutné je evidovat v účetnictví. Ve výkazech podniku se závazky zobrazují v rozvaze a členíme je na krátkodobé a dlouhodobé. Jak na jejich účtování, vám poradí tento článek.

  • Účtování zásob způsobem B

    Účtování zásob způsobem B

    • 06. 09. 2013

    U způsobu B se v průběhu roku účtují veškeré výdaje na pořízení zásob rovnou do spotřeby. Teprve na konci účetního období se provede inventura a aktuální stav se zaúčtuje. Jak na účtování zásob způsobem B nejen v programu POHODA?

  • Dopravní nehoda účetně a daňově

    Dopravní nehoda účetně a daňově

    • 27. 08. 2013

    Jak správně řešit z účetního a daňového hlediska dopravní nehodu, kterou jste nezavinili a byli jste označeni jako poškození? Odpovídáme na další z vašich dotazů, které vkládáte do naší online poradny.

  • Účetní a daňové odpisy majetku

    Účetní a daňové odpisy majetku

    • 07. 08. 2013

    Téměř každý, kdo podniká, potřebuje nějaký majetek. Odpisy tohoto majetku představují určitou část jeho pořizovací ceny, o které účtujeme v účetnictví (účetní odpisy), nebo je uplatňujeme v daňovém přiznání k dani z příjmů (daňové odpisy).

  • Odložená daň

    • 15. 07. 2013

    Kromě celé řady daní, které musíme správně vypočítat, a hlavně zaplatit, se setkáváme i s daní trochu odlišnou – s odloženou daní. Odloženou daň sice platit nemusíme, ale její výpočet, účtování a vykazování není vždy jednoduché a přináší řadu otazníků.

Rychlé zprávy

  • Nová struktura jednotného měsíčního hlášení je zveřejněna

    |

    Nařízení vlády č. 417/2025 Sb., účinné od 1. ledna 2026, stanovuje detailní podobu jednotného měsíčního hlášení zaměstnavatelů (JMHZ). Jde o nový elektronický systém, který nahradí dosavadní množství měsíčních výkazů jedním souhrnným hlášením. JMHZ bude rozděleno do tří částí – souhrnné, pojistné a individualizované, přičemž zdravotní pojištění zatím zůstává mimo systém. Cílem je zásadně snížit administrativní zátěž a zefektivnit sdílení dat mezi zaměstnavateli a úřady. Namísto až 25 různých formulářů budou firmy odevzdávat jediný dokument, ve kterém uvedou celkové firemní údaje, informace pro sociální pojištění i data o jednotlivých zaměstnancích. Proces se tím výrazně zpřehlední a zjednoduší.

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty