Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90



  • Kontrola účetnictví před účetními závěrkami – 5. část

    Kontrola účetnictví před účetními závěrkami – 5. část

    • 09. 03. 2015

    Seriál o kontrole účetnictví před účetními závěrkami uzavřeme pátou částí, kterou věnujeme kontrole pohledávek a závazků. Zaměříme se tradičně jen na problematické oblasti, u nichž se účetní jednotky dopouštějí nejčastějších chyb.

  • Kontrola účetnictví před účetními závěrkami – 4. část

    Kontrola účetnictví před účetními závěrkami – 4. část

    • 26. 01. 2015

    V tomto díle seriálu se budeme věnovat kontrole účtování zásob. Kontrola účtování zásob je trochu komplikována skutečností, že zákonná úprava povoluje v zásadě zásoby v účetnictví sledovat dvěma způsoby – způsobem A nebo B.

  • Kontrola účetnictví před účetními závěrkami – 3. část

    Kontrola účetnictví před účetními závěrkami – 3. část

    • 17. 12. 2014

    Ve třetím díle našeho seriálu o kontrole účetnictví před účetními závěrkami se zaměříme na dlouhodobý hmotný a nehmotný majetek. Konkrétně se podíváme na základní body kontroly správnosti účtování v oblasti dlouhodobého majetku.

  • Základy účetnictví pro společenství vlastníků – 3. díl

    Základy účetnictví pro společenství vlastníků – 3. díl

    • 14. 11. 2014

    V návaznosti na minulé díly základů účetnictví pro Společenství vlastníků jednotek se nyní zaměříme na nejtěžší část účetnictví. Tou jsou nezbytné úkony na konci roku a zúčtování nákladů.

  • Kontrola účetnictví před účetními závěrkami – 2. část

    • 10. 11. 2014

    Důležitým nástrojem pro zajištění průkaznosti účetnictví je inventarizace majetku a závazků, řada účetních jednotek má však tendence její důležitost podceňovat. Dnes se budeme věnovat hlavně praktickým problémům spojeným s prováděním inventarizací.

  • Kategorizace účetních jednotek od 1. 1. 2016

    • 31. 10. 2014

    Zákon o účetnictví přinese od 1. 1. 2016 několik změn. Tou největší je rozdělení účetních jednotek do kategorií a z toho vyplývající povinnosti pro jednotlivé kategorie účetních jednotek.

Rychlé zprávy

  • Důležité termíny pro JMHZ

    |

    • Jediný dokument nahradí až 25 různých hlášení různým úřadům. Posílá se vždy do 20. dne následujícího měsíce. • V pilotním provozu je již od 1. 7. 2025, trvat bude do 31. 3. 2026. • Většina povinností pro zaměstnavatele (např. registrace zaměstnance a zasílání měsíčních hlášení) začne 1. 4. 2026. První hlášení tedy odešlete nejpozději 20. května 2026. • V měsících leden až březen 2026 neposíláte jako zaměstnavatel výkazy pojistného, pojistné však hradíte v zákonné lhůtě jako dosud. Za tyto měsíce budete měsíční hlášení posílat dodatečně, a to v období duben až červen 2026. • Od 1. 4. do 30. 6. 2026 bude stále platit 8denní lhůta pro přihlášení českého zaměstnance (lhůta běží ode dne nástupu do zaměstnání). • Od 1. 7. 2026 vznikne povinnost alespoň částečné evidence zaměstnance před okamžikem nástupu do zaměstnání. Zbylé údaje doplníte do 8 dnů od nástupu zaměstnance do zaměstnání.

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty