Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90



  • Účetnictví pro začátečníky – 4. díl

    Účetnictví pro začátečníky – 4. díl

    • 27. 07. 2016

    V tomto díle seriálu pro začínající účetní podrobněji prozkoumáme účtovou třídu 2 – Krátkodobý finanční majetek a peněžní prostředky z pohledu účtování. Na závěr se seznámíme se základy ocenění a inventarizací tohoto majetku.

  • Co je to konsolidační rozdíl?

    Co je to konsolidační rozdíl?

    • 22. 07. 2016

    V tomto článku se seznámíme s konsolidačním rozdílem a na několika jednoduchých příkladech si ukážeme vliv základních veličin na výši konsolidačního rozdílu. To vše z pohledu českých účetních předpisů.

  • Přijatá faktura za služby provedené v minulém roce

    Přijatá faktura za služby provedené v minulém roce

    • 04. 07. 2016

    Dostali jste od dodavatele fakturu za služby, které provedl již v předchozím roce? Jste povinni fakturu, dodanou s tak velkým zpožděním, přijmout? Jak jednat s takovýmto dodavatelem? Odpovídáme na další z vašich dotazů z poradny.

  • Účetnictví pro začátečníky – 3. díl

    Účetnictví pro začátečníky – 3. díl

    • 27. 06. 2016

    Při podnikatelské činnosti vznikají i operace, u nichž dochází ke změně pouze u jedné rozvahové položky a zároveň vznikají náklady či výnosy. Tyto operace se účtují na účtech nákladů a výnosů a na základě jejich evidence zjišťujeme výsledek hospodaření.

  • Vnitropodnikové směrnice – 16. část

    Vnitropodnikové směrnice – 16. část

    • 08. 06. 2016

    Povinnosti spojené s DPH se v běžné činnosti každé firmy, která je plátcem, nedotýkají jen účetních. Každá účetní jednotka by měla tedy ve směrnici definovat odpovědnost všech pracovníků a útvarů, jejichž konání ovlivňuje správné stanovení DPH.

  • Účetnictví pro začátečníky – 2. díl

    Účetnictví pro začátečníky – 2. díl

    • 30. 05. 2016

    Ve druhém díle účetnictví pro začátečníky se seznámíme s majetkem podniku a jeho členěním, oceňováním majetku a závazků, rozvahou, která má předepsanou formu a je jedním z nejdůležitějších účetních výkazů, a s účty aktiv a pasiv.

Rychlé zprávy

  • Důležité termíny pro JMHZ

    |

    • Jediný dokument nahradí až 25 různých hlášení různým úřadům. Posílá se vždy do 20. dne následujícího měsíce. • V pilotním provozu je již od 1. 7. 2025, trvat bude do 31. 3. 2026. • Většina povinností pro zaměstnavatele (např. registrace zaměstnance a zasílání měsíčních hlášení) začne 1. 4. 2026. První hlášení tedy odešlete nejpozději 20. května 2026. • V měsících leden až březen 2026 neposíláte jako zaměstnavatel výkazy pojistného, pojistné však hradíte v zákonné lhůtě jako dosud. Za tyto měsíce budete měsíční hlášení posílat dodatečně, a to v období duben až červen 2026. • Od 1. 4. do 30. 6. 2026 bude stále platit 8denní lhůta pro přihlášení českého zaměstnance (lhůta běží ode dne nástupu do zaměstnání). • Od 1. 7. 2026 vznikne povinnost alespoň částečné evidence zaměstnance před okamžikem nástupu do zaměstnání. Zbylé údaje doplníte do 8 dnů od nástupu zaměstnance do zaměstnání.

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty