

V pokračování článku o hmotném a nehmotném majetku v daňové evidenci přinášíme další příklady majetku pořízeného do podnikání a jeho zobrazení v daňové evidenci. Jsou výdaje na pořízení software daňové? Do jaké odpisové skupiny patří kopírka?
Pokud jako podnikatel vedete daňovou evidenci a pořídíte si nemovitý majetek, například pozemek, jak se zobrazí právě v daňové evidenci? Budou související výdaje daňové, nebo nedaňové?
V druhém díle si podrobně rozebereme položky dlouhodobého nehmotného majetku. Jaká jsou pravidla při účtování tohoto majetku a jaká pravidla platí pro jeho začlenění na jednotlivé účty? A jak je to s technickým zhodnocením nehmotného majetku?
V první části článku o dlouhodobém nehmotném majetku si nejprve definujeme, co to nehmotný majetek je a co nikoliv. Jaké jsou podmínky uvedení nehmotného majetku do užívání? A jak je to s odpisy?
Přinášíme v pořadí druhý článek v sérii věnované daňové evidenci. Nyní se zaměříme na zobrazení ekonomických transakcí spojených se zásobami v daňové evidenci, a kde to bude vhodné, pomůžeme si i porovnáním s účetnictvím.
Prováděcí vyhláška o účetnictví pro podnikatele je vedle zákona o účetnictví nejdůležitějším právním předpisem pro subjekty vedoucí účetnictví. Jaký je její smysl? Kdo se jí řídí a jak je strukturována?