Využíváme cookies pro zajištění snadnějšího použití našich webových stránek. Pokračováním v prohlížení webu předpokládáme, že s tím souhlasíte. Rozumím Více informací

Návrh zákona o digitální dani zamířil do vlády


Redakce
13. 9. 2019
Vytisknout článek Odeslat článek mailem Diskuse k článku

Digitální dani budou podléhat globální společnosti, které na území ČR dosáhnou obratu 50 mil. Kč ročně.

Foto: 123RF

chystase
 

Vláda obdržela návrh na zavedení tzv. digitální daně, který prosazuje jednotnou sazbu ve výši 7 % na vybrané internetové služby poskytované v ČR. Kterých služeb se nová daň dotkne, kdo bude jejím poplatníkem a kdy by měla vstoupit v platnost?


 
Digitální dani ve výši 7 % budou podléhat společnosti s globálním obratem nad 750 mil. EUR ročně, které na území ČR dosáhnou za kalendářní rok obratu minimálně 50 mil. Kč za uskutečněné zdanitelné služby.

Zdaňovat se přitom budou jednotlivé služby tehdy, pokud se překročí minimální hranice pro jejich zdanění. Nová daň nebude zdaňovat konečné uživatele.

Základem daně budou tržby za služby poskytnuté během zdaňovacího období vztahující se k českým uživatelům. Zdaňovacím obdobím bude kalendářní rok. Daň se bude platit v měsíčních zálohách a splatná bude ve lhůtě pro podání daňového přiznání.

Účinnost zákona se bude odvíjet od legislativního procesu, předpokládaný start digitální daně v České republice je v polovině roku 2020.

Které služby budou podléhat digitální dani?

Daň se vztahuje na vybrané internetové služby, jde o tzv. DST model digitální daně, který již dříve navrhla Evropská komise.

Týká se tedy umísťování cílené reklamy na digitální rozhraní zaměřené na jejich uživatele, dále pak využití mnohostranných digitálních rozhraní, která uživatelům umožňují vyhledávat jiné uživatele a interakci s nimi a která mohou rovněž usnadňovat související dodávky zboží nebo poskytování služeb přímo mezi uživateli. A také prodeje dat shromážděných o uživatelích a generovaných jejich činností na digitálních rozhraních.

Příklad

Poskytování těchto služeb podlehne nové dani, pokud se u daného plátce překročí minimální hranice pro jejich zdanění. V případě provedení cílené reklamní kampaně a poskytnutí dat o uživatelích je tak touto hranicí obrat za danou službu na území ČR ve výši minimálně 5 mil. Kč.

Mnohostranného digitálního rozhraní se zase bude digitální daň týkat tehdy, pokud bude mít více než 200 000 uživatelských účtů.



Související článek:
Digitální daň – bič na firmy s globálním dosahem?


Zdroj: Ministerstvo financí
Vytisknout článek Odeslat článek mailem

Diskuse k článku

Zatím žádný komentář.

Přidat nový příspěvek do diskuse

Přihlásit k odběru

img_cancelvykricnik



 
 
Security code 
 

Užitečné informace




Firmy v Pohodě
 
E&R LG Club Partner Brno
Spotřební elektronika a domácí spotřebiče
www.e-r.cz

SOFTLABS CZECH s.r.o.
Tvorba webových stránek a e-shopů, webhosting a levné telefonování
www.softlabs.cz

Daňový kalendář

20. 10. 2019 Daňové přiznání MOSS (3. čtvrtletí 2019)
25. 10. 2019 Kontrolní hlášení (za září 2019 a 3. čtvrtletí 2019)
25. 10. 2019 Přiznání DPH (za září 2019)
25. 10. 2019 Přiznání DPH (za 3. čtvrtletí 2019)

Další termíny

Kurzovní lístek

25,66 Kč
-0,010 Kč
23,03 Kč
-0,081 Kč

Více
Zdroj: ČNB, 18.10.2019

Ze života daňového poradce


Přihlášení k odběru newsletteru