Vybrané daňové subjekty přejdou na Specializovaný finanční úřad


Bc. Michaela Sobotková
12. 12. 2011
Vytisknout článek Odeslat článek mailem Diskuse k článku

logo podstránky

Foto: STORMWARE s.r.o.

 

Specializovaný finanční úřad vznikne od ledna 2012. Pro subjekty, které pod něj přejdou, se prakticky nic nezmění. Daňové kontroly budou efektivnější.


 
Specializovaný finanční úřad (SFÚ) pro daňové subjekty, které jsou zásadní pro plnění státního rozpočtu díky výši vybraných daní, vznikne už od ledna 2012. Bude mít na starosti složitá daňová přiznání bank, pojišťoven či družstevních záložen. Daňová kontrola je v těchto případech časově i odborně náročná, proto se soustředí do specializovaných útvarů, vyznačujících se vysokou odborností, operativností a jednotností řízení.
 
„Důvodem vzniku Specializovaného finančního úřadu je snaha daňové správy věnovat velkým a specifickým daňovým subjektům zvláštní pozornost tak, jako je tomu dnes ve většině států Evropy, a to nejen v rámci Evropské unie,“ podotkl Jan Knížek, generální ředitel České daňové správy.
 
V současné době mohou subjekty, kterých se přechod na SFÚ dotkne, očekávat dopis se základními informacemi o této zásadní změně. Přechod vybraných subjektů na SFÚ nebude nárazový k 1. lednu 2012. Bude probíhat průběžně, hlavně v první polovině roku 2012.
 
„Pokud daňový subjekt bude splňovat podmínky k tomu, aby se stal takzvaným vybraným subjektem, dojde ke změně podmínek pro určení příslušnosti správce daně. Dosavadní místně příslušný finanční úřad stanoví z úřední povinnosti rozhodnutím datum, k němuž přejde příslušnost vybraného subjektu na Specializovaný finanční úřad,“ popsala Jaroslava Musilová, mluvčí Generálního finančního ředitelství.
 
Z hlediska daňového procesu nedojde u vybraných subjektů k žádným změnám. Lhůty pro podávání daňových přiznání, formuláře daňových přiznání, splatnost daně i možnost využití opravných prostředků proti rozhodnutím zůstávají stejné.
 
Sídlo úřadu bude v Praze a v rámci České republiky bude mít šest poboček - v Plzni, Českých Budějovicích, Ústí nad Labem, Hradci Králové, Brně a v Ostravě. Tento úřad bude podřízený Finančnímu ředitelství pro hlavní město Prahu.


Zdroj: Česká daňová správa
Vytisknout článek Odeslat článek mailem

Diskuse k článku

Zatím žádný komentář.

Přidat nový příspěvek do diskuse

Přihlásit k odběru

img_cancelvykricnik



 
 
Security code 
 

Rychlé zprávy

Nová povinnost pro OSVČ: Elektronická komunikace od 2025

13. 2. 2025 | Od 1. ledna 2025 musí všechny OSVČ s datovou schránkou podávat předepsané formuláře výhradně elektronicky. To zahrnuje například přehled o příjmech a výdajích, oznámení o zahájení činnosti či žádosti o dávky. Nejjednodušší cestou je využití ePortálu ČSSZ, který automaticky vyplní některé údaje. Výjimky jsou možné pouze ve výjimečných případech s řádným odůvodněním.


Dřívější zprávy

Užitečné informace



Firmy v Pohodě
 
Seikan účetní kancelář
Vadí vám zpracování účetnictví na poslední chvíli? POHODA v Cloudu!
www.seikan.cz

Sklenářství Limpido
Nabízíme veškeré sklenářské práce a rámování obrazů
www.sklenarstvi-vyskov.cz

Kurzovní lístek

25,05 Kč
-0,005 Kč
23,91 Kč
-0,205 Kč

Více
Zdroj: ČNB, 14.02.2025

Ze života daňového poradce


Přihlášení k odběru newsletteru

Doporučujeme