Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90



  • Sdílené pracovní místo

    Sdílené pracovní místo

    • 03. 03. 2021

    Poslední novela zákoníku práce přinesla i zcela nový institut – tzv. sdílené pracovní místo. Co sdílené pracovní místo znamená? Jaké jsou podmínky pro jeho využití v praxi? To a mnoho dalšího se dočtete v následujícím článku.

  • Zákaz pracovněprávních vztahů mezi manžely

    Zákaz pracovněprávních vztahů mezi manžely

    • 03. 02. 2021

    Zákoník práce zakazuje pracovněprávní vztahy mezi manžely nebo partnery. Zákaz se ale nevztahuje na další blízké příbuzné a žádná omezení nejsou ani mezi druhy. Pojďme se na tuto oblast podívat více zblízka.

  • Zápočtový list při skončení zaměstnání

    Zápočtový list při skončení zaměstnání

    • 08. 01. 2021

    Zápočtový list musí zaměstnavatel vydat zaměstnanci při skončení pracovního poměru, tedy nejpozději v den jeho ukončení. Tuto povinnost má nejen u pracovního poměru a dohody o pracovní činnosti, ale někdy dokonce i u dohody o provedení práce.

  • Podstata agenturního zaměstnávání

    Podstata agenturního zaměstnávání

    • 30. 12. 2020

    Agenturní zaměstnání řadíme, stejně jako například pracovní poměry na dobu určitou nebo pracovní poměry domáckých zaměstnanců, mezi tzv. atypická zaměstnávání. Co je podstatou agenturního zaměstnávání, se dočtete v následujícím článku.

  • Jak vyřešit škodu způsobenou zaměstnancem?

    Jak vyřešit škodu způsobenou zaměstnancem?

    • 04. 12. 2020

    Za jakých podmínek zaměstnanec hradí svému zaměstnavateli způsobenou škodu? Podíváme se také na výjimečné případy, kdy zaměstnanec hradí i ušlý zisk, a nebude chybět ani informace o odpovědnosti za svěřené hodnoty.

  • Jak smluvně upravit home office – 2. díl

    Jak smluvně upravit home office – 2. díl

    • 01. 12. 2020

    Výkon práce v režimu home office s sebou přináší specifické nároky také ve vztahu k ochraně osobních údajů, případně dat a citlivých informací. Co by měli zaměstnavatelé upravit v dohodách o výkonu práce v režimu home office v této oblasti?

Rychlé zprávy

  • Zrušení pracovnělékařských prohlídek pro DPP/DPČ

    |

    Od 30. září 2025 se zrušila povinnost vstupních pracovnělékařských prohlídek pro zaměstnance pracující na dohodu o provedení práce (DPP) nebo dohodu o pracovní činnosti (DPČ), pokud jejich práce spadá do druhé nerizikové kategorie podle zákona o ochraně veřejného zdraví. Povinnost lékařských prohlídek zůstává pouze u prací ve druhé rizikové kategorii a vyšších. U pracovních poměrů se nic nemění – vstupní prohlídky jsou povinné od druhé rizikové kategorie výše. Zaměstnavatel nebo zaměstnanec však mohou prohlídku vyžádat kdykoli. Zvláštní režim nadále platí pro mladistvé zaměstnance, kteří musí absolvovat vstupní lékařskou prohlídku bez ohledu na typ smlouvy. U lehkých prací první kategorie ji může provést i pediatr.

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty