

Při výkonu práce bohužel dochází někdy k poškození zdraví zaměstnanců. Na tyto neblahé situace zákon pamatuje a upravuje práva a povinnosti zaměstnanců i zaměstnavatelů pro případ, že dojde k pracovnímu úrazu.
V pokračování seriálu o zaměstnávání cizinců si představíme karty, které mohou cizinci při práci u nás potřebovat. K čemu tedy slouží zaměstnanecká nebo modrá karta? Jak dlouho jednotlivé karty platí a dá se jejich platnost prodloužit?
V zákoníku práce nejspíš nastanou velké změny. V současnosti prochází legislativním procesem jeho novelizace z dílny Ministerstva práce a sociálních věcí. Jakých novinek se tedy možná dočkáme?
Jaká platí pravidla pro zaměstnávání cizinců z ostatních zemí Evropské unie a v čem se liší, pokud chceme zaměstnat občany ze zemí mimo EU? Jaká povolení cizinec potřebuje, aby mohl pracovat v České republice?
Výpověď z pracovního poměru je jednostranné právní jednání směřující ke skončení pracovního poměru. V dnešním článku se dočtete, jaké podmínky musí zaměstnanec splnit, aby jeho výpověď, kterou dává zaměstnavateli, byla platná.
Zaměstnavatel musí nahradit zaměstnanci škodu nebo nemajetkovou újmu vzniklou pracovním úrazem, jestliže vznikla při plnění pracovních úkolů. Co je pracovní úraz, jaké má povinnosti v souvislosti s ním zaměstnavatel a jaké náhrady zaměstnanci náleží?