

Výkon práce v režimu home office s sebou přináší specifické nároky také ve vztahu k ochraně osobních údajů, případně dat a citlivých informací. Co by měli zaměstnavatelé upravit v dohodách o výkonu práce v režimu home office v této oblasti?
Zaměstnavatelé se mohu setkat s kontrolami z řady institucí. Které úřady vlastně takové kontroly provádějí a na co se při nich zaměřují? Jaký je průběh samotných kontrol, jaké jsou z nich výstupy a jak vysoké mohou být pokuty v případě nalezeného pochybení?
Téma home office nabývá stále více na významu, ať už jako vítaný benefit, nebo jako možnost reagovat na současnou situaci. Pokud dosud zaměstnavatel nemá home office se svými zaměstnanci smluvně ošetřen, je právě nyní nejvyšší čas.
Jakým způsobem lze z pozice ve voleném orgánu odstoupit? Jaké jsou možnosti, když dotčená právnická osoba po odstoupení nekoná a nepodá návrh na změnu zapsaných údajů ve veřejném rejstříku na příslušný rejstříkový soud?
Může zaměstnanec vykonávat vedle svého zaměstnání i jinou výdělečnou činnost? Zákoník práce mu v tom nebrání, avšak v některých případech je potřeba souhlas zaměstnavatele. Státní zaměstnanci jeho souhlas dokonce musí mít vždy.
Jaké jsou důvody vkladu obchodního závodu do jiného podniku a kdy k tomu dochází? Jaké jsou podmínky vkladu, které majetkové složky jsou jeho předmětem a na co je třeba dávat pozor? A neopomeneme ani specifika a rozdíly u vkladatele a nabyvatele.