Zaměstnavatelé, OSVČ a ošetřující lékaři mají už jen pět měsíců na to, aby se připravili na elektronickou komunikaci s Českou správou sociálního zabezpečení. Letos skončí přechodné období, kdy ještě bylo možné posílat tiskopisy i písemně.

Jaký je rozdíl mezi paušálními a skutečnými výdaji? Kdo a kdy může těchto nástrojů využít? Jaké podmínky je nutné splnit a na co je důležité pamatovat? Která z těchto dvou možností je výhodnější? Na tyto a další otázky se vám pokusíme odpovědět.

Management bývá označován za umění. A co je umění jiného než projevení naší vlastní kreativity, říká autorka následujících řádků. Inspiraci na to, jak vést svůj tým, v tomto článku jistě nenačerpají pouze manažeři účetních a daňových kanceláří.

U malých firem je celá krize i její řešení v rukou malého okruhu osob. Celý proces se stává o to složitějším, že ve většině případů nejde „odstavit“ stávající vedení a ustanovit krizový štáb. Majitelé musí najít sami v sobě vůli ke změně.

U mnoha úkonů bude od roku 2014 povinná elektronická komunikace přes datové schránky. Spousta firem ale na tuto změnu zatím není připravena. Česká pošta přichází s novou podobou datových schránek, která je uživatelsky přívětivější a levnější.

Z daňové evidence na paušální výdaje a naopak můžete přecházet klidně každý rok. Podívejte se s námi, jaká úskalí vás při přechodu na jeden nebo druhý způsob mohou potkat.