Profesní datové schránky můžou daňoví poradci využívat už dnes. Osm měsíců před tím, než jim budou zřizovány automaticky.
Automatické zřízení profesních datových schránek čeká daňové poradce od 1. července 2012. Půjde o profesní datové schránky s jednoznačnou identifikací a příznakem „daňový poradce“. Nařizuje to zákon o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů.
Daňoví poradci nebudou muset ale čekat až do poloviny příštího roku. Datové schránky mohou využívat ještě před jejich oficiálním zavedením. Ministerstvo vnitra se dohodlo s Komorou daňových poradců na zavedení procesních postupů, díky kterým mohou už dnes požádat o zřízení datové schránky.
Administraci žádostí vyřizuje Komora daňových poradců. Komora bude také zajišťovat aktualizaci údajů o držiteli schránky v Informačním systému datových schránek, případně informovat o jeho výmazu ze seznamu daňových poradců.
Díky profesní datové schránce daňová správa jednoznačně identifikuje datovou schránku daňového poradce, čímž bude naprosto jednoznačné, kam daňovým poradcům doručovat v daňovém řízení věci jejich klientů. Profesní schránku budou finanční úřady uznávat a automaticky používat.
Dosud mohli daňoví poradci požádat jen o zřízení běžné datové schránky podnikající fyzické osoby. Pokud takovou datovou schránku využívají, zůstává jejich funkčnost beze změny. Jestli budou chtít dosavadní datové schránky znepřístupnit, je už na rozhodnutí samotných držitelů těchto schránek.
Zanechte komentář
Diskuse neslouží jako právní, daňová či účetní poradna. Je vyhrazena pro vzájemnou komunikaci čtenářů.
Pro přidání komentáře se přihlaste.