Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90



  • Elektronická fakturace bude snadnější

    Elektronická fakturace bude snadnější

    • 23. 01. 2014

    Elektronická fakturace se v dohledné době zjednoduší. Česká bankovní asociace připravuje ve spolupráci s ICT Unií nový standard, který pomůže eliminovat chyby při zadávání plateb.

  • Účtování o spotřebě energií

    Účtování o spotřebě energií

    • 06. 01. 2014

    Většina podnikatelů potřebuje ke své činnosti nějakou nemovitost. A s provozem nemovitosti souvisí také nutnost platit za spotřebované energie. V článku si ukážeme, jak účtovat o spotřebě energií z pohledu nájemce i pronajímatele.

  • Kritéria pro povinný audit účetní závěrky

    Kritéria pro povinný audit účetní závěrky

    • 22. 11. 2013

    V jakých případech čeká na účetní jednotku povinnost mít účetní závěrku ověřenou auditorem? Kritéria, která se posuzují, jsou hodnota aktiv, výše obratu a počet zaměstnanců.

  • Účtování zálohových plateb

    Účtování zálohových plateb

    • 07. 11. 2013

    O přijetí zálohové faktury neúčtujeme, pouze si ji zaevidujeme. Na příslušné účty zálohu zaúčtujeme až po jejím přijetí nebo poskytnutí, tedy při pohybu peněz. Jak na správné účtování zálohových plateb, vám poradíme v tomto článku.

  • Jak zaúčtovat materiál, výrobky a zboží?

    Jak zaúčtovat materiál, výrobky a zboží?

    • 17. 10. 2013

    Jak správně zaúčtovat materiál, výrobky, zboží a jejich následný prodej? A jak na daň z přidané hodnoty? Odpovídáme na další z vašich dotazů, které vkládáte do naší online poradny.

  • Odpovědi na dotazy z online poradny – 3. díl

    Odpovědi na dotazy z online poradny – 3. díl

    • 10. 10. 2013

    Máme pro vás další odpovědi našich odborníků na dotazy, které jste zanechali v online poradně. Tentokrát se vaše otázky týkaly zejména DPH, účetnictví a pracovněprávní oblasti.

Rychlé zprávy

  • Důležité termíny pro JMHZ

    |

    • Jediný dokument nahradí až 25 různých hlášení různým úřadům. Posílá se vždy do 20. dne následujícího měsíce. • V pilotním provozu je již od 1. 7. 2025, trvat bude do 31. 3. 2026. • Většina povinností pro zaměstnavatele (např. registrace zaměstnance a zasílání měsíčních hlášení) začne 1. 4. 2026. První hlášení tedy odešlete nejpozději 20. května 2026. • V měsících leden až březen 2026 neposíláte jako zaměstnavatel výkazy pojistného, pojistné však hradíte v zákonné lhůtě jako dosud. Za tyto měsíce budete měsíční hlášení posílat dodatečně, a to v období duben až červen 2026. • Od 1. 4. do 30. 6. 2026 bude stále platit 8denní lhůta pro přihlášení českého zaměstnance (lhůta běží ode dne nástupu do zaměstnání). • Od 1. 7. 2026 vznikne povinnost alespoň částečné evidence zaměstnance před okamžikem nástupu do zaměstnání. Zbylé údaje doplníte do 8 dnů od nástupu zaměstnance do zaměstnání.

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty