Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90



  • Vnitropodnikové směrnice – 8. část

    Vnitropodnikové směrnice – 8. část

    • 23. 10. 2015

    V tomto díle si představíme další neméně důležitou vnitropodnikovou směrnici – tentokrát se budeme zabývat tématem tvorby, čerpání a účtování zákonných i ostatních rezerv. Pojďme se tedy podívat, jak by taková směrnice mohla vypadat.

  • Vnitropodnikové směrnice – 7. část

    Vnitropodnikové směrnice – 7. část

    • 09. 10. 2015

    V další části seriálu o vnitropodnikových směrnicích účetních jednotek se budeme věnovat oblasti časového rozlišování nákladů a výnosů, výdajů a příjmů a otázce tvorby dohadných položek.

  • Účtování zálohových faktur v programu POHODA

    Účtování zálohových faktur v programu POHODA

    • 07. 10. 2015

    S platbami předem a se zálohovými fakturami (neboli proforma fakturami) běžně v účetní praxi pracujeme. Jak na správné účtování zálohových faktur v programu POHODA, si ukážeme v následujícím článku.

  • Interpretace NÚR – pomoc účetní praxi (2. část)

    • 02. 10. 2015

    Dosud Národní účetní rada schválila celkem 31 interpretací. My si ve druhém díle představíme druhou polovinu interpretací a zaměříme se na ty nejzajímavější pro účetní praxi, jako je ocenění po předchůdci či odpis cizoměnové pohledávky a závazku.

  • Odpovědi na dotazy z online poradny – 35. díl

    Odpovědi na dotazy z online poradny – 35. díl

    • 17. 09. 2015

    Kam ohlásit obnovení vedlejšího podnikání? Může jednatel v rámci své funkce vykonávat bezplatnou činnost pro „eseróčko“? Jak zdaňovat půjčku společníka do společnosti? Na dotazy vám odpovídají specialisté na daně, účetnictví a právo.

  • Vnitropodnikové směrnice – 6. část

    Vnitropodnikové směrnice – 6. část

    • 11. 09. 2015

    Tento díl seriálu o vnitropodnikových směrnicích účetních jednotek věnujeme oblasti zásob, jejich evidenci a účtování. Vzhledem k tomu, že v praxi jsou použitelné dva odlišné způsoby účtování zásob, uvedeme si ve vzorové směrnici způsob A i B.

Rychlé zprávy

  • Nová struktura jednotného měsíčního hlášení je zveřejněna

    |

    Nařízení vlády č. 417/2025 Sb., účinné od 1. ledna 2026, stanovuje detailní podobu jednotného měsíčního hlášení zaměstnavatelů (JMHZ). Jde o nový elektronický systém, který nahradí dosavadní množství měsíčních výkazů jedním souhrnným hlášením. JMHZ bude rozděleno do tří částí – souhrnné, pojistné a individualizované, přičemž zdravotní pojištění zatím zůstává mimo systém. Cílem je zásadně snížit administrativní zátěž a zefektivnit sdílení dat mezi zaměstnavateli a úřady. Namísto až 25 různých formulářů budou firmy odevzdávat jediný dokument, ve kterém uvedou celkové firemní údaje, informace pro sociální pojištění i data o jednotlivých zaměstnancích. Proces se tím výrazně zpřehlední a zjednoduší.

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty