Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90



  • Vnitropodnikové směrnice – 8. část

    Vnitropodnikové směrnice – 8. část

    • 23. 10. 2015

    V tomto díle si představíme další neméně důležitou vnitropodnikovou směrnici – tentokrát se budeme zabývat tématem tvorby, čerpání a účtování zákonných i ostatních rezerv. Pojďme se tedy podívat, jak by taková směrnice mohla vypadat.

  • Vnitropodnikové směrnice – 7. část

    Vnitropodnikové směrnice – 7. část

    • 09. 10. 2015

    V další části seriálu o vnitropodnikových směrnicích účetních jednotek se budeme věnovat oblasti časového rozlišování nákladů a výnosů, výdajů a příjmů a otázce tvorby dohadných položek.

  • Účtování zálohových faktur v programu POHODA

    Účtování zálohových faktur v programu POHODA

    • 07. 10. 2015

    S platbami předem a se zálohovými fakturami (neboli proforma fakturami) běžně v účetní praxi pracujeme. Jak na správné účtování zálohových faktur v programu POHODA, si ukážeme v následujícím článku.

  • Interpretace NÚR – pomoc účetní praxi (2. část)

    • 02. 10. 2015

    Dosud Národní účetní rada schválila celkem 31 interpretací. My si ve druhém díle představíme druhou polovinu interpretací a zaměříme se na ty nejzajímavější pro účetní praxi, jako je ocenění po předchůdci či odpis cizoměnové pohledávky a závazku.

  • Odpovědi na dotazy z online poradny – 35. díl

    Odpovědi na dotazy z online poradny – 35. díl

    • 17. 09. 2015

    Kam ohlásit obnovení vedlejšího podnikání? Může jednatel v rámci své funkce vykonávat bezplatnou činnost pro „eseróčko“? Jak zdaňovat půjčku společníka do společnosti? Na dotazy vám odpovídají specialisté na daně, účetnictví a právo.

  • Vnitropodnikové směrnice – 6. část

    Vnitropodnikové směrnice – 6. část

    • 11. 09. 2015

    Tento díl seriálu o vnitropodnikových směrnicích účetních jednotek věnujeme oblasti zásob, jejich evidenci a účtování. Vzhledem k tomu, že v praxi jsou použitelné dva odlišné způsoby účtování zásob, uvedeme si ve vzorové směrnici způsob A i B.

Rychlé zprávy

  • Zrušení pracovnělékařských prohlídek pro DPP/DPČ

    |

    Od 30. září 2025 se zrušila povinnost vstupních pracovnělékařských prohlídek pro zaměstnance pracující na dohodu o provedení práce (DPP) nebo dohodu o pracovní činnosti (DPČ), pokud jejich práce spadá do druhé nerizikové kategorie podle zákona o ochraně veřejného zdraví. Povinnost lékařských prohlídek zůstává pouze u prací ve druhé rizikové kategorii a vyšších. U pracovních poměrů se nic nemění – vstupní prohlídky jsou povinné od druhé rizikové kategorie výše. Zaměstnavatel nebo zaměstnanec však mohou prohlídku vyžádat kdykoli. Zvláštní režim nadále platí pro mladistvé zaměstnance, kteří musí absolvovat vstupní lékařskou prohlídku bez ohledu na typ smlouvy. U lehkých prací první kategorie ji může provést i pediatr.

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty