

Dnes se budeme zabývat situací, kdy podnikatelé přecházejí z daňové evidence na vedení účetnictví. Kdo musí povinně vést účetnictví? Jak při přechodu postupovat a kterými právními předpisy se řídit?
Může účetní jednotka posouvat hodnotovou hranici pro uznání majetku za dlouhodobý? Jak na vyúčtování právních služeb pojišťovně? Nejen na tyto otázky, které nám zasíláte do poradny, se dozvíte odpověď v následujícím článku.
Účetní odpisy zobrazují míru opotřebení majetku, zatímco ty daňové si můžeme uplatnit jako uznatelný náklad. Oba odpisy se od sebe liší – jak tento rozdíl promítneme do daňového přiznání? A jak si s odpisy poradit v programu POHODA?
Rezerva na opravu hmotného majetku je nejčastější z daňově účinných rezerv. Ačkoli doba její největší slávy již pominula, není chybou ji tvořit i dnes. Nelze ji však vytvořit na opravu každého hmotného majetku. Co třeba u aut a pronajímaných bytů?
Obor účetnictví v Česku bojuje o dobrou pověst. Stát přitom situaci zatím neřeší a vytváří tak rizikové prostředí pro tisíce podnikatelů a malých firem, které si nechávají účetnictví zpracovávat externě a mohou se kvůli neseriózním účetním dostat do problémů.
Pohledávky patří mezi nejčastější předměty účtování v každé podnikající účetní jednotce. Obvykle vznikají dodáním výrobků nebo zboží anebo poskytnutím služby a představují nárok dodavatele na odpovídající peněžní protiplnění od odběratele.