Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90



  • ČSSZ připravila nové interaktivní tiskopisy

    • 14. 07. 2015

    Celkem 105 nových interaktivních tiskopisů připravila Česká správa sociálního zabezpečení. Hlavní výhodou nových tiskopisů je logická kontrola vyplňovaných údajů, která upozorní na případné chyby či neúplné vyplnění, a jednoduché odeslání.

  • Vnitropodnikové směrnice – 4. část

    Vnitropodnikové směrnice – 4. část

    • 13. 07. 2015

    V dalším díle o vnitropodnikových směrnicích účetních jednotek se zaměříme na směrnici upravující oběh a způsob přezkušování účetních dokladů. Jak by taková interní směrnice měla vypadat a co by v ní nemělo chybět, se dozvíte v následujícím článku.

  • Stanovení limitu pro reverse charge u vybraného zboží

    • 09. 07. 2015

    Jak stanovit celkovou částku základu daně při dodání vybraného zboží pro určení limitu pro aplikaci režimu přenesení daňové povinnosti? V článku si popíšeme situace, které mohou v praxi nastat, a postupy, jak se s nimi vypořádat.

  • Dokdy je třeba oznámit změny zdravotní pojišťovně?

    Dokdy je třeba oznámit změny zdravotní pojišťovně?

    • 07. 07. 2015

    Přestěhovali jste se, změnili jste jméno, narodilo se vám dítě nebo jste začali třeba podnikat? To vše musíte nahlásit své zdravotní pojišťovně. Jaké jsou termíny pro ohlášení změn zdravotní pojišťovně, zjistíte v následujícím přehledu.

  • Finanční leasing a úvěr

    Finanční leasing a úvěr

    • 03. 07. 2015

    Pokud nemáme dostatek hotovosti na pořízení majetku, využijeme nejčastěji financování pomocí finančního leasingu nebo úvěru. Jaký je mezi nimi rozdíl a jak se nám promítnou v účetnictví? Dozvíte se v tomto článku.

  • Byl jeden domeček

    Byl jeden domeček

    • 02. 07. 2015

    Ve své praxi jsem se tématu výstavby bytů nevěnovala nikdy. Ale jelikož se jednalo o malý objekt a jeden z majitelů byl přímo z oboru stavebnictví a rozuměl i účetnictví a daním, kývla jsem na nabídku a začala se potýkat s prvními problémy daňového řešení.

Rychlé zprávy

  • Hlášení nástupu cizinců

    |

    Od 1. října 2025 platí nová povinnost pro zaměstnavatele, kteří přijímají zahraniční zaměstnance. Nástup do práce musí nově hlásit Úřadu práce nejpozději před okamžikem, kdy pracovník začne práci vykonávat – nikoliv až v den nástupu, jak tomu bylo dříve. Za porušení této povinnosti hrozí pokuta, protože výkon práce bez včasného nahlášení je nově považován za „nenahlášenou práci“. Změna se týká všech cizinců, včetně občanů EU a osob s trvalým pobytem. Další novinky přijdou od dubna 2026, kdy začne fungovat Jednotné měsíční hlášení zaměstnavatelů (JMHZ). To sjednotí evidenci zaměstnanců i zahraničních pracovníků do jednoho systému.

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty