

Očekávání miminka je pro každou maminku krásným, ale zároveň i administrativně náročným obdobím. Jedním z klíčových kroků je žádost o peněžitou pomoc v mateřství (PPM), která pomáhá finančně překlenout období před porodem i po něm. Pro její získání je však nutné splnit určité podmínky a dodržet správný postup podání. Jak tedy postupovat a na co si dát pozor?
Snad každého při nástupu do zaměstnání zajímá, samozřejmě kromě platového ohodnocení, jaké benefity firma nabízí. U nepeněžních benefitů si zaměstnavatel musí dávat pozor, jakým způsobem je zaměstnanci poskytuje, aby nepřišel o daňové výhody.
Jak řekl Benjamin Franklin, na světě jsou pouze dvě jistoty – daně a smrt. Daně se týkají každého z nás, ať už jsme přímo jejich poplatníky (daň ve výsledku zaplatíme) nebo plátci (daně za někoho jiného odvedeme státu).
Plátci DPH jsou kromě podání daňového přiznání povinni pravidelně odevzdávat také kontrolní hlášení. Tento administrativní nástroj umožňuje finanční správě lépe monitorovat daňové povinnosti a odhalovat případné nesrovnalosti či daňové úniky.
Za jakých podmínek může zaměstnanec požádat zaměstnavatele o roční zúčtování daně, kdy to naopak již není možné a další důležité náležitosti vám představíme na praktických příkladech.
Od 1. února 2025 musí účetní (povinné osoby) informovat Finanční analytický úřad (FAÚ) o tzv. kontaktní osobě. Pokud tuto povinnost nesplníte do 3. března 2025, hrozí vám pokuta až 10 milionů korun.