Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90



  • Den nástupu do práce

    Den nástupu do práce

    • 29. 06. 2020

    Nezbytnou součástí pracovní smlouvy je také stanovení dne nástupu do práce. Musí se shodovat se dnem uzavření pracovní smlouvy? A co když den nástupu připadne na státní svátek či den pracovního klidu?

  • Změny v poskytování služeb realitních kanceláří – 1. díl

    Změny v poskytování služeb realitních kanceláří – 1. díl

    • 24. 06. 2020

    Realitní kanceláře se po letech legislativních diskuzí dočkali zásadních změn. V čem tyto změny spočívají a jaký je jejich cíl? Na to a další otázky najdete odpovědi v první části krátkého seriálu o poskytování služeb realitních kanceláří.

  • Místo výkonu práce

    Místo výkonu práce

    • 22. 06. 2020

    Místo výkonu práce, ve kterém má být sjednaný druh práce vykonáván, má zásadní význam pro vymezení pracovní cesty i z hlediska cestovních náhrad. Zákoník práce zároveň umožňuje i sjednání více míst výkonu práce v rámci jedné pracovní smlouvy.

  • Druh práce

    Druh práce

    • 17. 06. 2020

    Jednou z podstatných náležitostí pracovní smlouvy je druh práce, který má zaměstnanec pro zaměstnavatele vykonávat. Může být v pracovní smlouvě uvedeno více druhů práce? A jaký vliv má na vymezení druhu práce pracovní náplň?

  • Chyby zaměstnavatelů u ukončení pracovního poměru

    Chyby zaměstnavatelů u ukončení pracovního poměru

    • 27. 05. 2020

    V závěrečné části našeho seriálu navážeme na předchozí díly o chybách zaměstnavatelů v pracovněprávních vztazích. Tentokrát se zaměříme na omyly zaměstnavatelů při ukončování pracovního poměru.

  • Odstoupení od pracovní smlouvy

    Odstoupení od pracovní smlouvy

    • 20. 05. 2020

    Nenastoupí-li zaměstnanec ve sjednaný den do práce, aniž by mu v tom bránila překážka v práci, může zaměstnavatel od pracovní smlouvy odstoupit. Jak v takovém případě postupovat? Lze si ujednat také smluvní možnost odstoupení od smlouvy?

Rychlé zprávy

  • Nová struktura jednotného měsíčního hlášení je zveřejněna

    |

    Nařízení vlády č. 417/2025 Sb., účinné od 1. ledna 2026, stanovuje detailní podobu jednotného měsíčního hlášení zaměstnavatelů (JMHZ). Jde o nový elektronický systém, který nahradí dosavadní množství měsíčních výkazů jedním souhrnným hlášením. JMHZ bude rozděleno do tří částí – souhrnné, pojistné a individualizované, přičemž zdravotní pojištění zatím zůstává mimo systém. Cílem je zásadně snížit administrativní zátěž a zefektivnit sdílení dat mezi zaměstnavateli a úřady. Namísto až 25 různých formulářů budou firmy odevzdávat jediný dokument, ve kterém uvedou celkové firemní údaje, informace pro sociální pojištění i data o jednotlivých zaměstnancích. Proces se tím výrazně zpřehlední a zjednoduší.

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty