Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90



  • Účtová osnova – otázky a vybrané příklady účtování

    Účtová osnova – otázky a vybrané příklady účtování

    • 25. 05. 2016

    Pokud vedete účetnictví, jistě jste se již setkali s pojmem účtová osnova. V článku se zaměříme na některé její aspekty, časté otázky a také na příklady z praxe, které pomohou ještě lépe pochopit smysl a účel účetní osnovy, i při samotném účtování.

  • Týká se vás sestavení konsolidované účetní závěrky?

    Týká se vás sestavení konsolidované účetní závěrky?

    • 18. 05. 2016

    Novela zákona o účetnictví účinná od 1. 1. 2016 přinesla mimo jiné i změnu kritérií, která vymezují povinnost sestavit konsolidovanou účetní závěrku. Účetní jednotky by tedy měly prověřit, zda jim tato povinnost nevznikla. Jaká kritéria musí splnit?

  • Vnitropodnikové směrnice – 15. část

    Vnitropodnikové směrnice – 15. část

    • 13. 05. 2016

    V patnácté části vzorových vnitropodnikových směrnic se budeme zabývat oblíbenou činností zejména vedoucích účetních pracovníků – účetní závěrkou. Jak na vytvoření interní směrnice upravující účetní závěrku, vám poradíme v následujícím článku.

  • Účetní závěrka od roku 2016

    Účetní závěrka od roku 2016

    • 09. 05. 2016

    Ačkoliv každého majitele společnosti zajímá zejména daňové přiznání, resp. výše daně, zákon o účetnictví ukládá všem účetním jednotkám povinnost sestavit účetní závěrku, která je neméně důležitá, a informace z ní slouží nejen majiteli společnosti.

  • Účetnictví pro začátečníky – 1. díl

    Účetnictví pro začátečníky – 1. díl

    • 02. 05. 2016

    V prvním díle se seznámíme s pojmem účetnictví, jeho významem, funkcí a úkoly, které jsou na něj kladeny. Zvládnutí účetní teorie dává předpoklad pro porozumění jednotlivých hospodářských jevů a pro pochopení složitějších účetních případů.

  • Změna stavu zásob vlastní činnosti a aktivace

    Změna stavu zásob vlastní činnosti a aktivace

    • 27. 04. 2016

    Nové účetní předpisy zavedly od roku 2016 změny v účtování a ve vykazování změny stavu zásob vlastní činnosti a aktivace. Novinky budou mít dopad zejména na výrobní firmy a na firmy účtující o nedokončené výrobě.

Rychlé zprávy

  • Důležité termíny pro JMHZ

    |

    • Jediný dokument nahradí až 25 různých hlášení různým úřadům. Posílá se vždy do 20. dne následujícího měsíce. • V pilotním provozu je již od 1. 7. 2025, trvat bude do 31. 3. 2026. • Většina povinností pro zaměstnavatele (např. registrace zaměstnance a zasílání měsíčních hlášení) začne 1. 4. 2026. První hlášení tedy odešlete nejpozději 20. května 2026. • V měsících leden až březen 2026 neposíláte jako zaměstnavatel výkazy pojistného, pojistné však hradíte v zákonné lhůtě jako dosud. Za tyto měsíce budete měsíční hlášení posílat dodatečně, a to v období duben až červen 2026. • Od 1. 4. do 30. 6. 2026 bude stále platit 8denní lhůta pro přihlášení českého zaměstnance (lhůta běží ode dne nástupu do zaměstnání). • Od 1. 7. 2026 vznikne povinnost alespoň částečné evidence zaměstnance před okamžikem nástupu do zaměstnání. Zbylé údaje doplníte do 8 dnů od nástupu zaměstnance do zaměstnání.

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty