

Zejména e-shopů prodávajících zboží konečným spotřebitelům do ostatních států EU se od poloviny roku 2021 dotkne změna v DPH při zasílání/prodeji zboží na dálku. Pojďme si dopředu nastínit, jaké novinky nás v této oblasti čekají.
Jak správně uplatnit druhou sníženou sazbu DPH u stravovacích služeb? Vracíte se po rodičovské dovolené zpět do práce, jak musí zaměstnavatel zohlednit zařazování do směn, pokud pečujete o malé děti? Přinášíme další odpovědi na vaše dotazy.
Jak vystavit doklad na opravu základu daně v případě nedobytné pohledávky v programu POHODA? Jaké povinnosti vzniknou podnikateli, pokud zaměstná na praxi učně? Opět přinášíme odpovědi na některé z vašich dotazů, které jste nám zaslali do poradny.
Pokud zboží prodáváme tím způsobem, že ho nejdříve odešleme do skladu obchodního partnera v jiném státě EU a ten jej teprve postupně prodává zákazníkům, měli bychom zpozornět. V tomto režimu totiž od 1. 9. 2020 došlo ke změnám.
Má zaměstnanec nárok na odstupné, když začne následně pracovat na dohodu o provedení práce u dceřiné společnosti zaměstnavatele? Jak správně odvést DPH při poskytnutí služeb zákazníkovi na Slovensko?
V druhém díle článku o ručení za DPH vás seznámíme s osmi důvody, proč odběratel musí ručit za DPH. Jde například o situace, kdy příjemce plnění mohl nebo měl vědět, že dodavatel daň nezaplatí. A také se dozvíte, jak se lze této nepříjemné situaci vyhnout.