Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90



  • Přerušení podnikatelské činnosti a úprava základu daně z příjmů

    • 05. 12. 2008

    V případě ukončení podnikání musí fyzická osoba upravit základ daně tak, jak jí to stanovuje zákon o daních z příjmů. Stejně musí postupovat také poplatníci, kteří v průběhu zdaňovacího období přeruší podnikatelskou nebo jinou samostatnou výdělečnou činnost.

  • Poskytování občerstvení a nealko nápojů na pracovišti formou nepeněžního plnění

    Poskytování občerstvení a nealko nápojů na pracovišti formou nepeněžního plnění

    • 07. 11. 2008

    Jak daňově řešit poskytování občerstvení a nealko nápojů zaměstnavatelem jeho zaměstnancům formou nepeněžního plnění se dozvíte se z následujícího článku.

  • Poskytování občerstvení a nealko nápojů na pracovišti formou peněžního plnění

    • 26. 10. 2008

    Jak daňově řešit poskytování občerstvení a nealko nápojů zaměstnavatelem jeho zaměstnancům formou peněžního plnění? Zjistíte v následujícím článku.

  • Automobil pořízený na leasing – 3. část

    • 28. 09. 2008

    Ve třetí a závěrečné části miniseriálu rozebírajícího daňové a legislativní aspekty automobilu, pořízeného formou finančního leasignu, se budeme zabývat zejména problematikou předčasného ukončení leasingu, odcizením pronajatého automobilu, vrácením předmětu pronájmu pronajímateli nebo řešením situace, kdy dojde k přerušení podnikatelské činnosti.

  • Automobil pořízený na leasing – 2. část

    Automobil pořízený na leasing – 2. část

    • 20. 09. 2008

    Druhá část našeho třídílného miniseriálu zaměřeného na automobil pořízený formou finančního leasingu se bude zabývat zejména výdaji spojenými s odkoupením najatého vozidla, výdaji na nákup PHM, technickým zhodnocením vozidla a jeho použitím i pro soukromou potřebu.

  • Automobil pořízený na leasing – 1. část

    • 07. 09. 2008

    Tento článek je úvodním dílem třídílného miniseriálu zaměřeného na pořízení automobilu na leasing z pohledu podnikatele a výdajů, které je možné daňově uplatnit podle aktuální legislativy.

Rychlé zprávy

  • Nová struktura jednotného měsíčního hlášení je zveřejněna

    |

    Nařízení vlády č. 417/2025 Sb., účinné od 1. ledna 2026, stanovuje detailní podobu jednotného měsíčního hlášení zaměstnavatelů (JMHZ). Jde o nový elektronický systém, který nahradí dosavadní množství měsíčních výkazů jedním souhrnným hlášením. JMHZ bude rozděleno do tří částí – souhrnné, pojistné a individualizované, přičemž zdravotní pojištění zatím zůstává mimo systém. Cílem je zásadně snížit administrativní zátěž a zefektivnit sdílení dat mezi zaměstnavateli a úřady. Namísto až 25 různých formulářů budou firmy odevzdávat jediný dokument, ve kterém uvedou celkové firemní údaje, informace pro sociální pojištění i data o jednotlivých zaměstnancích. Proces se tím výrazně zpřehlední a zjednoduší.

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty