Využíváme cookies pro zajištění snadnějšího použití našich webových stránek. Pokračováním v prohlížení webu předpokládáme, že s tím souhlasíte. Rozumím Více informací

Lidé čekají dopravu zdarma při nákupu nad 1 000 Kč


Redakce
9. 6. 2016
Vytisknout článek Odeslat článek mailem Diskuse k článku

Většina nakupujících očekává dopravu zdarma při nákupu v e-shopu nad 1 000 Kč.

Foto: Fotolia

 

Téměř tři čtvrtiny zákazníků internetových obchodů využívají při většině svých nákupů služeb některého z dopravců. Ve velkých městech lidé častěji využívají prodejen či výdejen e-shopů. Zákazníci očekávají dopravu zdarma již od hranice 1 000 Kč.


 
Způsob a rychlost doručení zboží často rozhoduje o tom, zda je nebo není nakupující spokojen s vyřízením své objednávky v e-shopu. Dle výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) spotřebitelé vnímají v současné době dodání zboží z internetových obchodů jako velmi dobré.
 
Celých 69 % zákazníků internetových obchodů využívá při většině svých e-nákupů služeb některého z dopravců – volí obvykle variantu doručení objednávky domů (72 %) či například do zaměstnání (10 %). Ve velkých městech dopravců při většině svých nákupů využívá jen 47 % spotřebitelů, zatímco na vesnicích je to až 81 %.
 
„Výsledky našeho průzkumu potvrdily, že ve velkých městech lidé často využívají prodejen či výdejen internetových obchodů. E-shopy tedy na tento požadavek správně zareagovaly, když v uplynulých letech zásadně rozšířily nabídku odběrných míst pro účely osobního vyzvednutí objednaného zboží,“ hodnotí výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Podle čeho si spotřebitelé vybírají způsob doručení?

Jak si obvykle spotřebitelé vybírají konkrétní způsob doručení či dopravní společnost? U 35 % z nich vždy záleží na konkrétní objednávce bez výraznější preference. Naopak 30 % zákazníků volí podle nejnižší ceny dodání a 18 % podle předchozí zkušenosti.
 
„Největší roli samozřejmě hraje objednané zboží. Pro řadu zákazníků je ale nadále nejdůležitější cena. Na druhou stranu stále roste počet nakupujících, kteří využívají nejpohodlnějších či nejrychlejších způsobů doručení zboží z e-shopů,“ doplňuje Vetyška.
 
A jak jsou e-nakupující s nabídkou a kvalitou služeb spokojeni? „Celých 98 % zákazníků uvedlo, že je s dopravou zboží z internetových obchodů spokojeno. Takto pozitivní výsledek nás příjemně překvapil, avšak je třeba říct, že v oblasti logistiky e-shopy v uplynulých letech opravdu hodně zapracovaly,“ říká Jan Vetyška.
 
Stále je ale co zlepšovat. „Nakupující by například uvítali možnost vždy platit kartou při převzetí zboží či nabídku přesnějšího určení času dodání zboží. A také dodržení takto smluveného času,“ dodává.

Důležitá je také cena za dopravu

APEK se ve svém výzkumu věnoval také významu ceny dodání. Že je doručení zdarma velkým lákadlem, potvrdilo celkem 69 % respondentů. Ti uvedli, že spíše nebo zcela souhlasí s tvrzením, že vždy nejprve hledají takový internetový obchod, který nabízí dopravu vybraného zboží zdarma.
 
A od jaké celkové hodnoty nákupu již většina nakupujících očekává doručení bez poplatku? Jakousi psychologickou hranicí je 1 000 Kč. Tuto částku uvedly více než tři čtvrtiny respondentů.


Zdroj: Asociace pro elektronickou komerci (APEK)
Vytisknout článek Odeslat článek mailem

Diskuse k článku

Zatím žádný komentář.

Přidat nový příspěvek do diskuse

Přihlásit k odběru

img_cancelvykricnik



 
 
Security code 
 

Užitečné informace




Firmy v Pohodě
 
Wiseversa s.r.o.
Služby v oblasti vedení účetnictví a daňové evidence.
www.wiseversa.cz

Make-up Studio
Holandská dekorativní kosmetika nejen pro TV, film, divadlo a reklamu.
www.make-upstudio.cz

Daňový kalendář

25. 11. 2019 Souhrnné hlášení (za říjen 2019)
25. 11. 2019 Kontrolní hlášení (za říjen 2019)
25. 11. 2019 Přiznání DPH (za říjen 2019)
2. 12. 2019 Daň z nemovitých věcí (2.splátka)

Další termíny

Kurzovní lístek

25,57 Kč
-0,025 Kč
23,08 Kč
-0,054 Kč

Více
Zdroj: ČNB, 19.11.2019

Ze života daňového poradce


Přihlášení k odběru newsletteru