Využíváme cookies pro zajištění snadnějšího použití našich webových stránek. Pokračováním v prohlížení webu předpokládáme, že s tím souhlasíte. Rozumím Více informací

Jak na objednávky v aplikaci mPOHODA


STORMWARE s.r.o.
23. 10. 2018
Vytisknout článek Odeslat článek mailem Diskuse k článku

S aplikací mPOHODA vyřídíte své objednávky i z pohodlí domova.

Foto: 123RF

 

V dnešním článku se podíváme na to, jak vystavit objednávku v aplikaci mPOHODA. Dozvíte se, jak objednávky synchronizovat s programem POHODA, a poté si také ukážeme, jak vystavit fakturu v aplikaci mPOHODA.


 
Pokud sestavujete se zákazníkem objednávku, určitě vás potěšíme, že ji nyní vystavíte i přímo v aplikaci mPOHODA. Rovněž lze do této aplikace přenášet objednávky z programu POHODA, stažené z e-shopu či ručně vystavené. Z objednávky pak můžete přímo v aplikaci vystavit fakturu.

Snadné zadání nové objednávky přímo v aplikaci mPOHODA

Představte si, že jste zákazníkovi právě dodali objednané zboží nebo služby a zákazník požaduje objednávku rozšířit. Pak není nic jednoduššího, než zadat novou objednávku přímo u zákazníka pomocí aplikace mPOHODA.

V nové agendě Objednávky klikněte na FAB ikonu, čímž založíte nový záznam, do kterého vložíte položky z ceníku a doplníte odběratele, pro kterého objednávku vystavujete.

Po uložení se záznam zobrazí v hlavním seznamu objednávek. Objednávky jsou barevně rozlišeny dle stavu vyřízení na nevyřízenou, částečně vyřízenou a vyřízenou objednávku. Také vás upozorníme na nevyřízenou objednávku, u které již uplynul termín jejího dokončení.

Obr.: Barevné rozlišení stavu objednávek v aplikaci mPOHODA



Synchronizace s programem POHODA

Spuštěním synchronizace dat v programu POHODA se objednávka přenese z aplikace mPOHODA. Chcete-li zajistit, aby objednané zboží bylo připraveno pro vašeho zákazníka, označte v programu POHODA objednávku příznakem Rezervováno.

Obr.: Rezervovaná objednávka



Za pomoci automatických objednávek chybějící zboží objednáte u svého dodavatele, a jakmile máte objednané zboží skladem, stačí synchronizovat data. Nový stav zásob, včetně rezervací, se promítne i v mobilní aplikací mPOHODA, a vy tak můžete přijatou objednávku dokončit.

Díky pravidelným synchronizacím budete mít vždy přehled nejen o aktuálním stavu objednávky, ale i o potřebných zásobách.

Vyřízení objednávky

Poté, co objednané zboží dovezete zákazníkovi, resp. u něj vykonáte objednané služby, jednoduše přenesete položky z objednávky do vydané faktury. Na objednávce stačí kliknout na povel Přenést do faktury a daňový doklad je vytvořen. Stejného docílíte povelem Přidat z objednávky přímo na vydané faktuře.

Obr.: Přenesení objednávky do faktury



Obr.: Položky do vydané faktury přenesete i povelem Přidat z objednávky



Vydanou fakturu stačí zkontrolovat a po uložení ji odeslat zákazníkovi na e-mail. Pokud rovnou za dodané zboží a vykonané práce dostáváte zaplaceno, fakturu můžete uhradit pokladním dokladem, tržbu zaevidujete v EET a potvrzení o zaplacení jednoduše vytisknete a předáte svému zákazníkovi.

Přenesením objednávky do faktury dojde k ponížení dostupného množství zásob na skladě a ke zrušení rezervace zásob, v případě vyřízení rezervované objednávky.

Synchronizací dat s programem POHODA se celý obchodní případ zaznamená i v programu POHODA – od vyřízení objednávky, přes fakturu, provedení skladových pohybů až k úhradě faktury. Vaše účetní jen doklady zkontroluje a provede jejich zaúčtování.

Rychlé vyřízení objednávek vystavených v programu POHODA

Jestliže máte program POHODA propojen se svým e-shopem, pak vás jistě potěší, že během několika minut můžete novou objednávku poslat do mobilní aplikace mPOHODA svému kolegovi, který je v terénu a je schopen objednané zboží rychle doručit či u objednatele vykonat požadované služby. Zkrátíte tím proces vyřízení objednávky a zefektivníte tak své služby, což ocení zejména vaši zákazníci.

Objednávku v programu POHODA označte přes menu Záznam příznakem Synchronizace s mPOHODA a provedením synchronizace dat ji odešlete do aplikace mPOHODA. V aplikaci pak váš kolega na jedno kliknutí z objednávky vytvoří fakturu stejně jako u objednávky vytvořené v aplikaci mPOHODA.

Obr.: Přenesení objednávek z programu POHODA do aplikace mPOHODA



Doporučujeme dodržovat jednotný postup, kdy objednávky synchronizované do aplikace mPOHODA jsou vyřizovány pouze v aplikaci mPOHODA – v programu POHODA jejich přenos do vydané faktury či jiného dokladu neprovádějte. Předejdete tak konfliktu při synchronizaci dat v případě, kdy dojde k vyřízení objednávky v obou systémech zároveň.

Nová agenda Objednávky rozšiřuje vaše možnosti, jak obsloužit zákazníka přímo v terénu bez potřeby počítače s nainstalovaným programem POHODA, což se hodí zejména obchodním zástupcům.
Vytisknout článek Odeslat článek mailem

Diskuse k článku

Zatím žádný komentář.

Přidat nový příspěvek do diskuse

Přihlásit k odběru

img_cancelvykricnik



 
 
Security code 
 

Užitečné informace




Firmy v Pohodě
 
Tailor Services, s.r.o.
Podniková ekonomika a management pro náročné.
www.tailorservices.com

H-servis
Zahradní technika a náhradní díly, servis a prodej
www.servis-h.cz

Daňový kalendář

27. 5. 2019 Souhrnné hlášení (za duben 2019)
27. 5. 2019 Kontrolní hlášení (za duben 2019)
27. 5. 2019 Přiznání DPH (za duben 2019)
31. 5. 2019 Daň z nemovitých věcí (1.splátka)

Další termíny

Kurzovní lístek

25,79 Kč
0,015 Kč
23,09 Kč
-0,007 Kč

Více
Zdroj: ČNB, 22.05.2019

Ze života daňového poradce


Přihlášení k odběru newsletteru