Využíváme cookies pro zajištění snadnějšího použití našich webových stránek. Pokračováním v prohlížení webu předpokládáme, že s tím souhlasíte. Rozumím Více informací

Elektronická komunikace s ČSSZ bude jen dobrovolná


Bc. Michaela Sobotková
11. 11. 2014
Vytisknout článek Odeslat článek mailem Diskuse k článku

Po 1. 1. 2015 bude elektronická komunikace s Českou správou sociálního zabezpečení pouze dobrovolná.

Foto: Fotolia

 

Od 1. 1. 2015 budete moci na Českou správu sociálního zabezpečení dál zasílat papírové tiskopisy. Elektronická komunikace mezi úřadem a zaměstnavateli, osobami samostatně výdělečně činnými a lékaři se stane dobrovolnou, nikoli povinnou.


 
Novelou zákona o daních z příjmů se elektronická komunikace mezi Českou správou sociálního zabezpečení (ČSSZ) a zaměstnavateli, OSVČ a lékaři stává v oblasti sociálního zabezpečení dobrovolnou. To znamená, že ti, kteří zatím nedokáží elektronické podávání tiskopisů zajistit, budou moci od 1. 1. 2015 dál zasílat papírové tiskopisy.
 
„Smyslem elektronické komunikace s úřadem na bázi dobrovolnosti je reagovat na zjištěné potřeby některých zaměstnavatelů, živnostníků i lékařů, kterým by mohlo zavedení této povinnosti způsobovat potíže,“ vysvětlil ústřední ředitel ČSSZ Vilém Kahoun.
 
ČSSZ nadále upřednostňuje elektronické zasílání tiskopisů a jejím cílem je podporovat elektronizaci u těch lidí, kteří ji zatím nevyužívají. Uvedené dokládají i statistické údaje. Počet osob komunikujících s ČSSZ pouze elektronicky neustále stoupá. Od ledna do září letošního roku evidoval úřad oproti stejnému období loňského roku nárůst u všech elektronických podání předepsaných tiskopisů.
 
Například počet elektronicky přijatých tiskopisů „Přehled o výši pojistného“ se zvýšil na trojnásobek, každý měsíc jich přijímá úřad kolem 150 tisíc. Nejvíce zaměstnavatelé elektronicky zasílají evidenční listy důchodového pojištění, kterých přijala ČSSZ v letošním roce již téměř 4,5 milionu.

Elektronické podání nejen přes datovou schránku

ČSSZ je na elektronickou komunikaci již několik let připravena. Aktivně ji jako efektivní způsob komunikace, který nabízí snižování administrativní zátěže na obou stranách, podporuje. Elektronická komunikace s ČSSZ se neomezuje pouze na zasílání elektronických podání (tiskopisů) prostřednictvím datové schránky. Elektronické podání je možné zaslat i bez jejího použití, pokud bude podepsáno uznávaným elektronickým podpisem.

Povinnost elektronické komunikace s ČSSZ schválili zákonodárci již v roce 2011 (zákon č. 470/2011 Sb.) pro všechny zaměstnavatele, osoby samostatně výdělečně činné a ošetřující lékaře včetně zdravotnických zařízení. V druhé polovině roku 2013 rozhodl ústřední ředitel ČSSZ o udělení výjimky z povinné elektronické komunikace všem uvedeným skupinám pro rok 2014 a v případě lékařů i pro rok 2015.
 
Vycházel přitom z průběžného hodnocení situace, které ukázalo, že především zaměstnavatelé s menším počtem zaměstnanců, OSVČ a lékaři nejsou na tuto změnu dostatečně připraveni.
 


Zdroj: Česká správa sociálního zabezpečení
Vytisknout článek Odeslat článek mailem

Diskuse k článku

Zatím žádný komentář.

Přidat nový příspěvek do diskuse

Přihlásit k odběru

img_cancelvykricnik



 
 
Security code 
 

Užitečné informace




Firmy v Pohodě
 
NEST.HB spol. s r.o.
generální dodávky staveb na Vysočině i v celé ČR
www.nesthb.cz

Nábytek-Interiéry Ostrava
Výrobce kancelářského,školního,kuchyňského nábytku,vestavěných skříní.

Daňový kalendář

20. 7. 2019 Daňové přiznání MOSS (2. čtvrtletí 2019)
25. 7. 2019 Kontrolní hlášení (za červen 2019 a 2. čtvrtletí 2019)
25. 7. 2019 Přiznání DPH (za červen 2019)
25. 7. 2019 Přiznání DPH (za 2. čtvrtletí 2019)

Další termíny

Kurzovní lístek

25,58 Kč
-0,015 Kč
22,69 Kč
-0,048 Kč

Více
Zdroj: ČNB, 15.07.2019

Ze života daňového poradce


Přihlášení k odběru newsletteru