Využíváme cookies pro zajištění snadnějšího použití našich webových stránek. Pokračováním v prohlížení webu předpokládáme, že s tím souhlasíte. Rozumím Více informací

Máte dotaz ohledně EET? Zavolejte na infolinku


Bc. Michaela Sobotková
11. 8. 2016
Vytisknout článek Odeslat článek mailem Diskuse k článku

Na dotazy týkající se evidence tržeb odpovídají vyškolení zaměstnanci finanční správy každý pracovní den.

Foto: Fotolia

 

Od začátku srpna funguje infolinka k elektronické evidenci tržeb, kterou zřídila finanční správa pro dotazy podnikatelů i veřejnosti. EET by se měla spustit od prosince letošního roku. Podle ministerstva financí není důvod, aby se zdržovala.


 
Nové věci vyvolávají obavy a nejistotu. Proto se finanční správa rozhodla, že kromě informační kampaně v médiích a webových stránek s aktuálními informacemi zřídí také speciální infolinku, kde budou na dotazy ohledně elektronické evidence tržeb („EET“) odpovídat proškolení zaměstnanci.
 
Metodické dotazy týkající se evidence tržeb zodpovídají na telefonním čísle 225 092 392 v pracovních dnech od 9:00 do 17:00 hodin.

EET se spustí v prosinci, jak bylo v plánu

Zákonná povinnost evidovat tržby pro první skupinu podnikatelů z oblasti stravovacích a ubytovacích služeb začne platit 1. prosince 2016, i když ministr financí Andrej Babiš začátkem prázdnin připustil možnost odkladu o jeden měsíc. Jak se ale vyjádřil minulý týden pro Hospodářské noviny, „není důvod, aby se EET zdržovala“. Zároveň také připustil, že prosinec není ideální termín pro spuštění, ale dodal, že bude platit přechodné období, ve kterém bude finanční správa shovívavá.
 
Fáze zavedení elektronické evidence tržeb:
  • 1. fáze (od 1. 12. 2016) – stravovací a ubytovací služby,
  • 2. fáze (od 1. 3. 2017) – maloobchod a velkoobchod,
  • 3. fáze (od 1. 3. 2018) – ostatní činnosti, které nejsou v 1., 2. nebo 4. fázi – zahrnuje všechny ostatní NACE neuvedené v jiných fázích (např. taxislužba, podnikatelé ve výrobě, silniční nákladní doprava, železniční osobní doprava meziměstská, svobodná povolání – lékaři, právníci, veterináři atd.),
  • 4. fáze (od 1. 6. 2018) – vybraná řemesla a výrobní činnost (např. výroba textilií, oděvů či nábytku, elektrikáři, obkladači, malíři, pokrývači, opraváři počítačů, kadeřnice, maséři atd.).
Příští rok počítá ministerstvo financí s tím, že díky elektronické evidenci získá státní rozpočet navíc 15 miliard korun včetně zdravotního a sociálního pojištění. Po plném náběhu systému by měla samotná EET generovat 18 miliard korun ročně.

Sledujeme vývoj elektronické evidence tržeb, aby byl program POHODA i nadále užitečným pomocníkem v podnikání. V rámci zákaznické podpory bude aktualizace Pohody na EET zdarma.
 
 
Související články:
První kroky podnikatele k evidování tržeb
Změna zákonů v souvislosti se zavedením EET
Seznamte se podrobněji se zákonem o evidenci tržeb
Co musíte zařídit před zahájením evidence tržeb?


Zdroj: Etržby – oficiální stránky k EET
Vytisknout článek Odeslat článek mailem

Diskuse k článku

Eda
30. 8. 2016 10:34:14
Pro stravovací služby platí povinnost od 1.12.2016. O zjednodušený režim musíte požádat správce daně (řeší to §11 zákona o evidenci tržeb). Ale pokud k vám internet zavést jde tak si ho budete muset pořídit a zjednodušený režim vám určitě neschválí.

Kdyžtak zkuste zavolat na tu novou infolinku kde Vám asi řeknou víc. :-)
Hlášení závadného obsahu

Jarmila Hrabalová
Uživatel POHODA
29. 8. 2016 20:54:47
Dobrý den, s.r.o. neplátce DPH má činnost pohostinství (hostinská činnost), provozuje lahůdky, kavárnu a příležitostný stánkový prodej. Platí pro něj povinnost registrace EET od 1.12.2016? Pokud ano je možno využít odesílání dat 1x denně po ukončení otevírací doby? Pokud nemá připojení na internet, jakým způsobem provádět odesílání dat?
Děkuji
Jarmila
Hlášení závadného obsahu

Přidat nový příspěvek do diskuse

Přihlásit k odběru

img_cancelvykricnik



 
 
Security code 
 

Firmy v Pohodě
 
Seikan účetní kancelář
Vadí vám zpracování účetnictví na poslední chvíli? POHODA v Cloudu!
www.seikan.cz

Dobrá účetní - Plzeň
Vedení účetnictví, zpracování mezd a poradenství pro podnikatele.
ucetnictvi-dane-plzen.cz

Daňový kalendář

25. 7. 2019 Souhrnné hlášení (za červen 2019 a 2. čtvrtletí 2019)
25. 7. 2019 Kontrolní hlášení (za červen 2019 a 2. čtvrtletí 2019)
25. 7. 2019 Přiznání DPH (za červen 2019)
25. 7. 2019 Přiznání DPH (za 2. čtvrtletí 2019)

Další termíny

Kurzovní lístek

25,55 Kč
-0,040 Kč
22,76 Kč
-0,055 Kč

Více
Zdroj: ČNB, 19.07.2019

Ze života daňového poradce


Přihlášení k odběru newsletteru