Využíváme cookies pro zajištění snadnějšího použití našich webových stránek. Pokračováním v prohlížení webu předpokládáme, že s tím souhlasíte. Rozumím Více informací

Návrh zákona o digitální dani zamířil do vlády


Redakce
13. 9. 2019
Vytisknout článek Odeslat článek mailem Diskuse k článku

Digitální dani budou podléhat globální společnosti, které na území ČR dosáhnou obratu 50 mil. Kč ročně.

Foto: 123RF

chystase
 

Vláda obdržela návrh na zavedení tzv. digitální daně, který prosazuje jednotnou sazbu ve výši 7 % na vybrané internetové služby poskytované v ČR. Kterých služeb se nová daň dotkne, kdo bude jejím poplatníkem a kdy by měla vstoupit v platnost?


 
Digitální dani ve výši 7 % budou podléhat společnosti s globálním obratem nad 750 mil. EUR ročně, které na území ČR dosáhnou za kalendářní rok obratu minimálně 50 mil. Kč za uskutečněné zdanitelné služby.

Zdaňovat se přitom budou jednotlivé služby tehdy, pokud se překročí minimální hranice pro jejich zdanění. Nová daň nebude zdaňovat konečné uživatele.

Základem daně budou tržby za služby poskytnuté během zdaňovacího období vztahující se k českým uživatelům. Zdaňovacím obdobím bude kalendářní rok. Daň se bude platit v měsíčních zálohách a splatná bude ve lhůtě pro podání daňového přiznání.

Účinnost zákona se bude odvíjet od legislativního procesu, předpokládaný start digitální daně v České republice je v polovině roku 2020.

Které služby budou podléhat digitální dani?

Daň se vztahuje na vybrané internetové služby, jde o tzv. DST model digitální daně, který již dříve navrhla Evropská komise.

Týká se tedy umísťování cílené reklamy na digitální rozhraní zaměřené na jejich uživatele, dále pak využití mnohostranných digitálních rozhraní, která uživatelům umožňují vyhledávat jiné uživatele a interakci s nimi a která mohou rovněž usnadňovat související dodávky zboží nebo poskytování služeb přímo mezi uživateli. A také prodeje dat shromážděných o uživatelích a generovaných jejich činností na digitálních rozhraních.

Příklad

Poskytování těchto služeb podlehne nové dani, pokud se u daného plátce překročí minimální hranice pro jejich zdanění. V případě provedení cílené reklamní kampaně a poskytnutí dat o uživatelích je tak touto hranicí obrat za danou službu na území ČR ve výši minimálně 5 mil. Kč.

Mnohostranného digitálního rozhraní se zase bude digitální daň týkat tehdy, pokud bude mít více než 200 000 uživatelských účtů.



Související článek:
Digitální daň – bič na firmy s globálním dosahem?


Zdroj: Ministerstvo financí
Vytisknout článek Odeslat článek mailem

Diskuse k článku

Zatím žádný komentář.

Přidat nový příspěvek do diskuse

Přihlásit k odběru

img_cancelvykricnik



 
 
Security code 
 

Rychlé zprávy

„Dohodáři“ a OSVČ s dohodou mohou žádat o kompenzační bonus

6. 8. 2020 | V pátek 7. 8. 2020 nabyde účinnosti novela zákona o kompenzačním bonusu, lidé pracující tzv. na dohodu mohou žádat o kompenzační bonus ve výši 350 Kč denně, a to zpětně za období od 12. 3. do 8. 6. Za stejné období budou moci o bonus ve výši 500 Kč denně zpětně požádat i OSVČ a společníci malých s. r. o. souběžně pracující na pojištěnou dohodu.
 
Dřívější zprávy

Užitečné informace




Firmy v Pohodě
 
i-servis.cz
Tvorba, optimalizace a provoz webů, redakční systémy a e-shopy.
www.i-servis.cz

GADEO.CZ
Česká značka textilních doplňků pro děti a do bytu.
www.gadeo.cz

Daňový kalendář

20. 8. 2020 Měsíční odvod úhrnu sražených záloh na daň z příjmů FO ze závislé činnosti
25. 8. 2020 Přiznání DPH (za červenec 2020)
25. 8. 2020 Souhrnné hlášení (za červenec 2020)
25. 8. 2020 Kontrolní hlášení (za červenec 2020)

Další termíny

Kurzovní lístek

26,12 Kč
-0,040 Kč
22,19 Kč
-0,009 Kč

Více
Zdroj: ČNB, 12.08.2020

Ze života daňového poradce


Přihlášení k odběru newsletteru