Využíváme cookies pro zajištění snadnějšího použití našich webových stránek. Pokračováním v prohlížení webu předpokládáme, že s tím souhlasíte. Rozumím Více informací

Příprava elektronické neschopenky je v plném proudu


Redakce
18. 8. 2017
Vytisknout článek Odeslat článek mailem Diskuse k článku

Elektronická neschopenka, tzv. e-Neschopenka, má ušetřit lékařům administrativní práci spojenou s vystavováním neschopenek.

Foto: 123RF

chystase
 

Rychlejší výplata nemocenského a možnost ověření stavu zpracování dávky – to jsou pozitiva, která přináší elektronická neschopenka zaměstnancům. Jaké výhody bude mít pro zaměstnavatele a lékaře?


 
Ministerstvo práce a sociálních věcí (dále jen „MPSV“) se naplno věnuje přípravě elektronické neschopenky (dále jen „e-Neschopenky“). Rozhodnutím ministryně práce a sociálních věcí Marksové vznikl projektový tým a práce na samotném technickém zajištění e-Neschopenky se již rozběhly. Ustanovení týkající se zavedení e-Nechopenky v rámci novely zákona o nemocenském pojištění budou účinné od 1. ledna 2019.
 
Aktuálně se intenzivně rozpracovává architektura řešení, definice funkčních požadavků a IT infrastruktura. K tomuto účelu byly zřízeny pracovní skupiny složené z odborníků na oblast nemocenského pojištění a IT infrastruktury MPSV, ČSSZ a externích dodavatelů.
 
Meziresortní pracovní skupina složená ze zástupců MPSV, ČSSZ, MZd, MV, Úřadu vlády, KZPS, SP ČR a zástupců praktických lékařů projednává proces elektronizace neschopenky od dubna 2016, kdy ve fázi legislativní přípravy stanovila následující hlavní cíle:
  • elektronizovat proces evidence pracovní neschopnosti,
  • zrychlit procesy a tím urychlit výplatu nemocenského,
  • snížit administrativní zátěž zaměstnavatelů, ošetřujících lékařů a ČSSZ,
  • poskytovat elektronickou formou zaměstnavatelům informace o pracovních neschopnostech jejich zaměstnanců.

Přínosy e-Neschopenky

Pro lékaře:
  • zjednodušení práce při vyplňování neschopenky – automatizovaně se vyplní údaje o pojištěnci a zaměstnavateli po zadání čísla pojištěnce,
  • odpadá povinnost posílat neschopenky poštou,
  • možnost kdykoliv prostřednictvím portálu nahlížet do neschopenek svých pacientů.
Pro zaměstnavatele:
  • odpadne povinnost zasílat žádost zaměstnance o nemocenské, potvrzení o trvánírozhodnutí o ukončení dočasné pracovní neschopnosti; budou zasílat pouze údaje potřebné pro výpočet nemocenského,
  • získají on-line přístup k potřebným údajům svých zaměstnanců o pracovní neschopnosti (i k údajům z papírových neschopenek).
Pro zaměstnance:
  • rychlejší výplata nemocenského; výplata nebude záviset na administrativním postupu zaměstnavatele,
  • možnost ověření stavu zpracování dávky; možnost vygenerování validního potvrzení o pracovní neschopnosti a dávce.


Zdroj: Ministerstvo práce a sociálních věcí
Vytisknout článek Odeslat článek mailem

Diskuse k článku

Zatím žádný komentář.

Přidat nový příspěvek do diskuse

Přihlásit k odběru




 
 
Security code 
 

Užitečné informace




Firmy v Pohodě
 
TD-IS, s.r.o.
Dodavatel software pro výrobu, konstrukci, řízení jakosti.
www.td-is.cz

Švéda Miroslav - BSIT.CZ
Prodej-správa-implementace produktů STORMWARE, IT, EZS, CCTV, EPS.
www.bsit.cz

Daňový kalendář

25. 9. 2017 Kontrolní hlášení (za srpen 2017)
25. 9. 2017 Přiznání DPH (za srpen 2017)
25. 9. 2017 Souhrnné hlášení (za srpen 2017)
16. 10. 2017 Silniční daň (3. záloha)

Další termíny

Kurzovní lístek

26,05 Kč
-0,040 Kč
21,77 Kč
-0,120 Kč

Více
Zdroj: ČNB, 22.09.2017

Ze života daňového poradce


Přihlášení k odběru newsletteru