Využíváme cookies pro zajištění snadnějšího použití našich webových stránek. Pokračováním v prohlížení webu předpokládáme, že s tím souhlasíte. Rozumím Více informací

Příprava elektronické neschopenky je v plném proudu


Redakce
18. 8. 2017
Vytisknout článek Odeslat článek mailem Diskuse k článku

Elektronická neschopenka, tzv. e-Neschopenka, má ušetřit lékařům administrativní práci spojenou s vystavováním neschopenek.

Foto: 123RF

chystase
 

Rychlejší výplata nemocenského a možnost ověření stavu zpracování dávky – to jsou pozitiva, která přináší elektronická neschopenka zaměstnancům. Jaké výhody bude mít pro zaměstnavatele a lékaře?


 
Ministerstvo práce a sociálních věcí (dále jen „MPSV“) se naplno věnuje přípravě elektronické neschopenky (dále jen „e-Neschopenky“). Rozhodnutím ministryně práce a sociálních věcí Marksové vznikl projektový tým a práce na samotném technickém zajištění e-Neschopenky se již rozběhly. Ustanovení týkající se zavedení e-Nechopenky v rámci novely zákona o nemocenském pojištění budou účinné od 1. ledna 2019.
 
Aktuálně se intenzivně rozpracovává architektura řešení, definice funkčních požadavků a IT infrastruktura. K tomuto účelu byly zřízeny pracovní skupiny složené z odborníků na oblast nemocenského pojištění a IT infrastruktury MPSV, ČSSZ a externích dodavatelů.
 
Meziresortní pracovní skupina složená ze zástupců MPSV, ČSSZ, MZd, MV, Úřadu vlády, KZPS, SP ČR a zástupců praktických lékařů projednává proces elektronizace neschopenky od dubna 2016, kdy ve fázi legislativní přípravy stanovila následující hlavní cíle:
  • elektronizovat proces evidence pracovní neschopnosti,
  • zrychlit procesy a tím urychlit výplatu nemocenského,
  • snížit administrativní zátěž zaměstnavatelů, ošetřujících lékařů a ČSSZ,
  • poskytovat elektronickou formou zaměstnavatelům informace o pracovních neschopnostech jejich zaměstnanců.

Přínosy e-Neschopenky

Pro lékaře:
  • zjednodušení práce při vyplňování neschopenky – automatizovaně se vyplní údaje o pojištěnci a zaměstnavateli po zadání čísla pojištěnce,
  • odpadá povinnost posílat neschopenky poštou,
  • možnost kdykoliv prostřednictvím portálu nahlížet do neschopenek svých pacientů.
Pro zaměstnavatele:
  • odpadne povinnost zasílat žádost zaměstnance o nemocenské, potvrzení o trvánírozhodnutí o ukončení dočasné pracovní neschopnosti; budou zasílat pouze údaje potřebné pro výpočet nemocenského,
  • získají on-line přístup k potřebným údajům svých zaměstnanců o pracovní neschopnosti (i k údajům z papírových neschopenek).
Pro zaměstnance:
  • rychlejší výplata nemocenského; výplata nebude záviset na administrativním postupu zaměstnavatele,
  • možnost ověření stavu zpracování dávky; možnost vygenerování validního potvrzení o pracovní neschopnosti a dávce.


Zdroj: Ministerstvo práce a sociálních věcí
Vytisknout článek Odeslat článek mailem

Diskuse k článku

Zatím žádný komentář.

Přidat nový příspěvek do diskuse

Přihlásit k odběru




 
 
Security code 
 

Užitečné informace




Firmy v Pohodě
 
VTR s.r.o.
Velkoobchod s doplňky nejen pro boty. Široký výběr tkaniček a stélek.
www.vseproboty.cz

Účetní kancelář Nymburk
Komplexní účetní servis - účetnictví, daně, mzdy, personalistika.
www.attente.cz

Daňový kalendář

27. 11. 2017 Kontrolní hlášení (za říjen 2017)
27. 11. 2017 Přiznání DPH (za říjen 2017)
27. 11. 2017 Souhrnné hlášení (za říjen 2017)
30. 11. 2017 Daň z nemovitých věcí (2.splátka)

Další termíny

Kurzovní lístek

25,56 Kč
-0,110 Kč
21,71 Kč
0,028 Kč

Více
Zdroj: ČNB, 16.11.2017

Ze života daňového poradce


Přihlášení k odběru newsletteru