Využíváme cookies pro zajištění snadnějšího použití našich webových stránek. Pokračováním v prohlížení webu předpokládáme, že s tím souhlasíte. Rozumím Více informací

Počet lidí, kteří hledají práci na sociálních sítích, roste


Redakce
12. 1. 2017
Vytisknout článek Odeslat článek mailem Diskuse k článku

Práci hledají Češi nejčastěji na pracovních portálech, s pomocí personálních agentur anebo na sociálních sítích.

Foto: Shutterstock

 

Práci hledají Češi nejčastěji na pracovních portálech, s pomocí personálních agentur anebo na sociálních sítích Facebook a LinkedIn. Inzerci v tisku anebo služby úřadu práce využívá pro přístup k nabídkám naopak čím dál méně lidí.


 
Práci hledají Češi nejčastěji na pracovních portálech, s pomocí personálních agentur anebo na sociálních sítích Facebook a LinkedIn. Inzerci v tisku anebo služby úřadu práce využívá pro přístup k nabídkám naopak čím dál méně lidí. Vyplynulo to z nedávného průzkumu kandidátských preferencí, který realizovala personální agentura Grafton Recruitment.

Inzerci na pracovních portálech využívá, stejně jako loni, téměř 95 % uchazečů o práci. O čtyři procentní body si letos polepšily personální agentury a naopak o deset procentních bodů si meziročně pohoršila inzerce v tisku či informace z úřadů práce.

„K největší změně za uplynulý rok došlo na sociálních sítích, které k hledání práce využívá o 20 % kandidátů více než v loňském roce,“ uvedla Jitka Součková, marketingová manažerka Grafton Recruitment.

Stejně tak se mezi uchazeči téměř o půlku snížil počet lidí, kteří nemají účet na žádné sociální síti. LinkedIn si meziročně polepšil o 15 procentních bodů a Facebook o osm. Snapchat měl každý třicátý uchazeč.

Sociální sítě nepoužívají jen kandidáti k hledání práce, ale i zaměstnavatelé k hledání pracovníků. „Přes Facebook se hledají kandidáti pro téměř všechny profese. Dominují však pracovníci do výroby a administrativy. LindkedIn je stálicí při hledání lidí do IT a dalších odvětví jako jsou finance, marketing a inženýring,“ přiblížila Jitka Součková.

Na Facebooku má profil 56 % všech českých uživatelů internetu

Aktuálně má na Facebooku svůj profil 56 % všech českých uživatelů internetu (4,5 milionu). Celých 51 % Čechů na Facebooku má vysokoškolské a 43 % středoškolské vzdělání. Z pohledu profese mají na Facebooku velké zastoupení IT profesionálové a technici (15 %), pracovníci z oblasti péče o zdraví a medicíny (14 %), obchodníci (12 %) a management (11 %). Především v případě IT a technických pracovních pozic, kterých na trhu práce chybí nejvíce, jde tedy o velkou skupinu lidí, mezi kterými mohou personalisté hledat.

Na LinkedIn má svůj profil zhruba 600 000 Čechů. Zatímco dříve na této síti byli nejčastěji registrováni IT profesionálové a marketéři, dnes síť využívá celá řada dalších oborů a profesí. Významnou roli zde mají technické a výrobní obory a obchod. Největší skupinu tvoří lidé ve věku od 25 do 33 let (88 000 uživatelů), druhou největší lidé ve věku 35 až 44 let (69 000). Nejslabší skupinou jsou lidé nad 55 let.

Graf: Jaké zdroje využívají Češi při hledání práce?



Zdroj: Grafton Recruitment
Vytisknout článek Odeslat článek mailem

Diskuse k článku

Zatím žádný komentář.

Přidat nový příspěvek do diskuse

Přihlásit k odběru

img_cancelvykricnik



 
 
Security code 
 

Užitečné informace




Firmy v Pohodě
 
Hračky a dětské zboží
Originální a kvalitní hračky, dětská zavazadla a památeční předměty!
www.boom-vision.cz

Masážní sprcha Alexejeva
Pomáhá při léčbě celulitidy, křečových žil a dalších onemocnění a kosm
www.masazni-sprcha.cz

Daňový kalendář

20. 7. 2019 Daňové přiznání MOSS (2. čtvrtletí 2019)
25. 7. 2019 Kontrolní hlášení (za červen 2019 a 2. čtvrtletí 2019)
25. 7. 2019 Přiznání DPH (za červen 2019)
25. 7. 2019 Přiznání DPH (za 2. čtvrtletí 2019)

Další termíny

Kurzovní lístek

25,58 Kč
0,000 Kč
22,80 Kč
0,102 Kč

Více
Zdroj: ČNB, 16.07.2019

Ze života daňového poradce


Přihlášení k odběru newsletteru