Využíváme cookies pro zajištění snadnějšího použití našich webových stránek. Pokračováním v prohlížení webu předpokládáme, že s tím souhlasíte. Rozumím Více informací

Firmy vyrazily do boje s neotřelými benefity


Redakce
16. 3. 2017
Vytisknout článek Odeslat článek mailem Diskuse k článku

Mezi aktuální novinky v oblasti benefitů patří například nabídka masáží na pracovišti, kancelářská jóga či kurzy zdravého sezení.

Foto: Shutterstock

 

Firmy začaly bojovat s nedostatkem zaměstnanců pomocí nových benefitů. K běžným výhodám typu dotované stravování, nápoje na pracovišti zdarma či příspěvky na očkování se přidalo nově třeba hlídání dětí, úřední volno i příspěvky na dojíždění.


 
Pracovní prostředí a nefinanční benefity se stávají hlavním nástrojem boje o zaměstnance. Firmy z různých segmentů by měly zohledňovat nejen výši poskytovaných benefitů, ale i preference svých zaměstnanců. Ty se diametrálně odlišují segment od segmentu.
 
Zaměstnanci napříč obory se však shodují v jednom – výše poskytovaných benefitů by měla být alespoň o 100 % vyšší, než v tuto chvíli je. Vyplývá to z průzkumu personální agentury Grafton Recruitment.
 
Zatímco například dělnické profese jednoznačně preferují 13. plat a dovolenou navíc, pro pracovníky z podnikových služeb je větším přínosem jazykový kurz anebo pružná pracovní doba. Zaměstnanci v IT zase nejvíce ocení home office či možnost práce s nejmodernějšími technologiemi a na zajímavých projektech.
 
Výše poskytovaných benefitů se rovněž liší. Ve výrobním segmentu se nejčastěji pohybují na úrovni 1 000 Kč měsíčně, v segmentu podnikových služeb činí hodnota benefitů průměrně 2 000 Kč měsíčně. Dle představ zaměstnanců by to však mělo být zhruba 5 000 Kč.
 
Zaměstnavatelé z oboru podnikových služeb se však vedle standardních benefitů zaměřují i na špičkové pracovní prostředí, což představuje výrazné investice. „Z našich průzkumů vyplývá, že právě vybavenost kanceláří je důležitým argumentem pro přijetí pracovní nabídky a že až 73 procent zaměstnanců chce před podpisem pracovní smlouvy vidět své pracovní místo,“ uvedl Jonathan Appleton, ředitel asociace ABSL, která zastupuje firmy z oblasti podnikových služeb.
 
„Platí to zejména u generace Y, která je pro náš sektor velmi důležitá. Proto naši členové nabízejí řadu unikátních benefitů, aby se zde zaměstnanci cítili skutečně příjemně a kromě práce se zde mohli i zrelaxovat, což je v případě intelektuální a kreativní činnosti důležité,“ dodal Appleton.
 
K moderním vymoženostem patří například:
  • běžecké tratě na střeše budovy – zaměstnanci se mohou proběhnout a vychutnat si přitom pohled na město,
  • rockové místnosti vybavené kytarami a bubny,
  • relaxační prostory připomínající alpské chaty s krbem,
  • tmavé místnosti pro meditaci či krátký ozdravný spánek,
  • koktejlové bary či venkovní kuchyně s grilem,
  • možnost zapůjčit si elektrické auto a zajet si s ním na schůzku.

Firmy se předhánějí ve snaze přetáhnout pracovníky od konkurence

Nejen v podnikových službách, ale například i ve finanční sféře a obecně v administrativních provozech se samozřejmostí stává i „children friendly office“ neboli kancelář přátelská k dětem a některé firmy experimentují i s „dog friendly office“ neboli kanceláří přátelskou ke psům. O tento benefit však dle průzkumu není mezi kandidáty téměř zájem. Mezi aktuální novinky pak patří nabídka masáží na pracovišti, kancelářská jóga či kurzy zdravého sezení.
 
V případě výrobního sektoru se prosazují i další novinky, které mají nalákat nové pracovníky a případně udržet ty stávající. „Nabídka dovolené navíc, dotované stravování či stravenky jsou již téměř všude standard. Časté jsou i příspěvky na dojíždění či svozové autobusy zdarma. Právě v těchto benefitech vidíme meziročně největší nárůst,“ říká Jitka Součková, marketingová manažerka Grafton Recruitment.
 
Přidávají se však stále nové benefity a firmy se v nich předhánějí ve snaze přetáhnout pracovníky konkurence. Jedním z posledních výjimečných benefitů je například hlídání dětí. „Zaměstnavatel zajistí vyzvednutí dítěte ze školky a jeho odvoz na určené místo, třeba na kroužek, domů či k příbuzným. Dělníkům může být v této souvislosti hrazeno zaměstnavatelem až 70 procent souvisejících nákladů,“ komentuje Jitka Součková.
 
Běžné jsou v současné době i dotované stravování, nápoje na pracovišti zdarma a příspěvky na očkování. Praktickou novinkou je pak zavádění úředního volna, aby zaměstnanci měli možnost vyřídit si potřebné úřední formality v úředních hodinách.
 
Narazit se nově dá i na odměny za to, že člověk nemarodí nebo že si nevybírá dovolenou v hlavní sezoně. „Takoví zaměstnanci mají pak nárok na finanční odměnu nebo mohou být zařazeni do slosování o věcné ceny, třeba televizor,“ vysvětluje Jitka Součková.


Zdroj: Grafton Recruitment
Vytisknout článek Odeslat článek mailem

Diskuse k článku

Zatím žádný komentář.

Přidat nový příspěvek do diskuse

Přihlásit k odběru

img_cancelvykricnik



 
 
Security code 
 

Užitečné informace




Firmy v Pohodě
 
BKP FINANCE s.r.o.
Vedení účetnictví, daně, poradenství, lektorská činnost.
www.ucetnictvibezstarosti.cz

Účetní kancelář Olomouc
Jana Kovaříková - Soukromá účetní kancelář
www.kovarikova.cz

Daňový kalendář

27. 5. 2019 Souhrnné hlášení (za duben 2019)
27. 5. 2019 Kontrolní hlášení (za duben 2019)
27. 5. 2019 Přiznání DPH (za duben 2019)
31. 5. 2019 Daň z nemovitých věcí (1.splátka)

Další termíny

Kurzovní lístek

25,75 Kč
0,055 Kč
23,05 Kč
0,115 Kč

Více
Zdroj: ČNB, 17.05.2019

Ze života daňového poradce


Přihlášení k odběru newsletteru