Zvýšený odpočet darů z daní prodloužen do roku 2026
18. 2. 2025 | Zvýšený daňový odpočet darů byl prodloužen až do roku 2026. Podle nového zákona č. 24/2025 Sb., který nabyl účinnosti 11. února 2025, si fyzické osoby mohou i nadále odečíst až 30 % hodnoty darů ze základu daně, pokud splní zákonné podmínky. Tento odpočet lze uplatnit v daňovém přiznání na příslušném řádku. Právnické osoby mají možnost využít stejný odpočet až do 28. února 2027, a to až do výše 30 % základu daně. Pro uplatnění je třeba postupovat podle pravidel stanovených zákonem o daních z příjmů. Pro podrobnější informace doporučujeme navštívit web finanční správy nebo se obrátit na daňového poradce.
Aby naše stránky fungovaly, jak mají, potřebujeme váš souhlas se zpracováním malých anonymizovaných souborů – tzv. cookies. Dbáme přitom na vaše soukromí, a tak je používáme pouze pro správné fungování webu, statistické účely a měření úspěšnosti reklamních obsahů, abychom mohli zachovat standard služeb, na který jste zvyklí. Projděte si Prohlášení o ochraně osobních údajů.
Ačkoli se cookies ukládají ve vašem internetovém prohlížeči a webová stránka tak má informace o předchozí aktivitě, jsou tyto informace anonymní, neobsahují citlivé údaje a není možné na jejím základě identifikovat konkrétní osobu. Výhodou, že o vás už webová stránka něco ví, je to, že může ušetřit čas a pomoci se zobrazováním pouze relevantního obsahu, zachováním vašeho nastavení, uložením souhlasů, a prozradí nám, jaké informace vám můžeme zobrazovat a jaké ne, a tak se může náš web neustále zlepšovat. Více informací
Tyto cookies nelze vypnout – potřebujeme je pro správné a bezpečné fungování webových stránek s řádným zobrazováním funkčních prvků, například včetně přihlašovacích formulářů.
Díky těmto cookies máme k dispozici anonymizovanou statistiku o tom, co se našim uživatelům na našich stránkách líbí, odkud přicházejí, na co klikají, jak dlouho u nás zůstávají. Tyto informace jsou pro nás skvělým ukazatelem, jak průběžně optimalizovat fungování našeho webu.
Díky těmto souborům můžeme měřit efektivitu reklamy, víme, zda na ni uživatelé klikají, jakou reklamu mohli vidět před návštěvou stránek, a tedy jak jsou naše kampaně úspěšné a užitečné.